|
|
|
|---|---|
|
Ska besikta min e39 nästa vecka, men min nivåreglering är trasig så lampan lyser i instrumentpanelen. Går de ta ur säkringen och besikta för att slippa en 2a på de ? blir de ens en 2a på de ? annat alternativ för att slippa en 2a på nivåreglering ? Mvh | |
|
Enda sättet är att laga den. Din bil har dålig väghållning som den är nu. Betrakta trasig nivåreglering som en brusten fjäder. // Erik |
|
|
Visst de ska lagas men hinner inte innan besiktningen, därför tänkte jag om de gick att slippa en 2a.. Mvh |
|
|
Boka om besiktningstiden så du hinner laga den kanske? _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| Eller så får jag helt enkelt ta den 2an och laga den under månaden som man får på sig :) | |
| Du vet väl att du inte får köra med bilen förrän du lagat tvåan? Du får bara köra det som behövs för att laga den. | |
| Klart jag vet....om du läste vad jag skrev så skrev jag att jag får laga den på den månaden som jag får på mig, (lämpligast, kortast väg till verkstad)..Men de är ju inte så att jag kommer låta bilen stå innan/efter jag lagat 2orna/an...Jag kommer andvända bilen som vanligt till felet/felen är lagade dvs daglig körning.. | |
|
Finns inget förbud mot att köra med bilen om msn får en 2a. Det är tillåtet ändå tills det är körförbud på den. Och körförbud får man inte på bes. om det inte föreligger allvarlig urisk för haveri. // Erik |
|
|
Jävla telefon till att lägga till bokstäver bortikring! // Erik |
|
|
Heinz_Keller: Som jag sa får man bara köra det som är nödvändigt för att laga bilen. Sen när felet är åtgärdat så får man ju köra som vanligt, bara man besiktigar inom en månad. Det var väl så du menade antar jag? Annars har du en länk här, där du kan läsa på vad som gäller: Länk Och Deluxe, om du tänker köra som vanligt innan du lagar bilen, så se till att ha en bra historia att dra om du blir stoppad. Dom är inte lättlurade när det gäller sånt här. Eller rättare sagt, dom har nog hört dom ursäkter som finns...flera gånger. Att du är på väg att köpa reservdelar en lördagkväll vid korvkiosken går dom inte på t.ex. |
|
|
Peter: Om man ska rida på alla paragrafer som finns så är det väl så. Men det finns väl ändå o.gen som någonsin fått påbackning för nåt liknande? Nån måtta får det väl ändå vara... Använd bilen så länge det inte är körförbud. När det väl är körförbud så får man bara åka mellan verkstad, parkering och sbp. // Erik |
|
|
Håller med Heinz_Keller ! Jag har haft polisen bakom när bilen "fått" en månad på sig, aldrig blivit stannad för de och dom har stannat mig för att blåsa och kolla körkortet i samband med att min/mina bilar fått den månaden på sig. dom har inte nämt ett knyst om bilen. Har då alla poliser gjort tjänstefel ? Åker du däremot på en flygande besiktning när bilen fått en månad på sig så kan du få de värre att förklara dej. Efter den flygande besiktningen får du antingen böter eller körförbud. Idag är de nog faan vanligt att man andvänder bilen under den "månaden" som vanligt än att man låter bilen stå och va på verkstad tills efterkontrollen är genomförd och godkänd !! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.