|
|
|
|---|---|
|
Jag har en smärre grenrörsläcka på min 323a och problemet är att muttrarna på undersidan är runddragna och man kan varken ta loss dem eller dra åt dem hårdare, vilket det sistnämnda inte är speciellt intressant för min del. Jag komer inte åt heller att försöka ta bort dem md polygrip, slå på en mindre hylsa, eller dyligt pga att det är de muttrar som sitter på undersidan av grenröret. Jag undrar om någon har erfarenhet av muttersprängare och vilket fabrikat man i så fall bör använda för at kunna ta bort dem? | |
|
Går det inte att försöka med en hugg mejsel och hammare? Detta funkar givetvis bäst efter en rejäl uppvärmning med gassvetsen, men det kanske du inte heller kommer åt med. mvh Berg "Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg |
|
| Fick lämna in min bil till en verkstad för att lösa detta problem... Dom fick visst hugga bort muttrarna på nåt sätt. Fråga mig inte hur dom kom åt, för det är rätt trångt. | |
Esa |
Det är nog bäst att inte få veta det. De flesta verkstäder verkar ha en förkärlek till hammare och släggor. Jävla konstigt att man inte kan tänka till lite först. Man vet inte var gränsen går om man inte passerar den! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.