|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag har hittat två bilar som jag velar mellan. Länk Import, 11100mil, fullutrustad, diesel, perfekt färg, saknar dock sommarhjul.. Länk Svensksåld, 8200mil, bra utrustad men saknar lite, bensin, oförskämt bra skick. Ägaren har skickar över 30 bilder, tagna med systemkamera i alla tänkbara vinklar. Verkar vara riktigt pedantskött. Båda ägarna släpper bilarna för -15000kr. Jag har aldrig provkört en 335d, men den bör väl inte gå sämre än en 335i? Det känns som om den svensksålda är bästa affären(just nu lutat jag åt den), men den blåa är asläcker med all tänkbar utrustning.. Vet att jag har tjatat om dessa innan.. Men nu måste jag bestämma mig.. Synpunkter någon?? | |
|
Rent spontant, shit va dyra dom är i förhållande till ålder och mil. Men det kanske bara är jag som tycker så ? |
|
|
Vet att de är dyra. Men det finns inga alternativ om man vill ha en med M-paket som inte är silvrig.. |
|
| Personligen skulle jag välja den gråa bensinaren, pga lägre mätarställning + sv-såld. | |
| Med den utrustningen.. | |
|
Skulle vara bra med "edit" Min utrustningskommentar skulle ligga direkt efter mitt förra inlägg.. |
|
|
Beige skinn med alu paneler - inte min kopp te direkt. Jag skulle valt den blå. ------- //Lövet |
|
|
Är lite orolig att den ljusa inredningen kommer att vara svår att hålla snygg. Angående aluinläggen, så kommer jag om det blir den bilen, att byta dessa mot svarta.. |
|
| Jag kommer även att eftermontera ipodkabel och kanske blåtand. Så det kommer att kosta ungefär lika mycket som jag får lägga på sommarhjul till den blåa. | |
| Jag hade tagit den gråa. Själv har jag haft två E9* med beige skinn och det är verkligen lyxkänsla. | |
|
Tyckte också priset rent spontant låg lite i överkant på båda bilarna. Jag hade kört på den blåa om han har fullständig historik på bilen från Tyskland. När jag nyligen köpte min bil åkte jag runt mycket och tittade / provkörde både 330, 335 bensin/diesel och jag gillade dieselmotorerna bäst. Mitt val föll ändå tillslut på en 320d fullutrustad med låga mil. Jag räknande lite på skatt, försäkring, soppaförburkning, reservdelar, service mm. Kom fram till att 330 och 335 är välidgt trevliga bilar på alla sätt. Men dyra att hålla, värt att tänka på. |
|
|
För mig är valet lätt, svensksåld lågmilad bensinare snarare än importerad (relativt) långmilad diesel. Any day of the year. Detta trots att jag starkt ogillar när hela interiören (läs mattor, panel) är ljus :) |
|
|
Lätt den gråa. Svensksåld och lägre mil. Inte fel att ha gällande maskinskadeförsäkring så länge som möjligt på en sån bil. Samt att den förmodligen blir mer lättsåld. Det är ju turbo i bensinaren också så det är väl hyfsat bottendrag i den med jämfört med dieseln. |
|
|
Jaha.. Ni är ju lika kluvna som jag.. dissonans: Hela interiören är inte ljus. Tak, mattor, interiör ovanför inläggen är svart. Byter jag då ut inläggen till svart, ihopa med de svarta detaljerna(så som bälte, knappar till elstolar osv), så tror jag att det blir ganska snyggt ihop med det ljusa. |
|
|
Jag skulle valt den grå, Skatten är förhållandevis dyr på 335d. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Det skiljer 3000kr på skatten. Men försäkringen är 500kr billigare på dieseln. Så det skiljer 2500kr.. Det borde man väl tjäna in på soppaförbrukningen? |
|
|
Men så småningom behöver man kanske byta partikelfilter på dieseln? Inte billigt va? |
|
|
Det är väl snyggt med ljust skinn till mörk bil. Jag skulle behålla aluminiumlisterna det ser helt ok ut eftersom IP:n är svart. Svarta lister ger nog en mer plastig känsla. Behandla skinnet så står det emot smuts bättre. Det är lite bättre prestanda i bensinaren. |
|
|
Här är en som har svarta inlägg. Länk Visserligen med ljusa mattor och ljust tak. Tycker det passar bra. |
|
| Importera själv annars? Finns ju klart större utbud söderut. | |
|
Svarta paneler är mkt snyggare men det som stör mig också är att dörrsidor, paneler och innertag är beige. Gillar det här upplägget bättre: Länk (dock får rattmuffen inga pluspoäng) ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.