AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.511

Sälja i vår eller invänta våren 2012

Tja på er!

Jag har nu haft min pärla i 2,5 år och funderar lite på om man skall byta till något annat kul eller behålla ett år till. Trivs bra med den men har börjat fundera lite på z4 eller Boxster .

Bilen är en alpinvit 320d e92 med m-paket årsmodell 2008 och har rullat nu 13300 mil.

Dilemmat är att jag tror att det kan tänkas finnas en psykologisk spärr kring 15000 mil samt att det kommer en ny coupe 2013. Tänker att många kommer vilja sälja då innan.

Hur hade ni resonerat?
Nu kanske jag får 180k för den men hur ser det ut framöver?

Jag kör ungefär 1500mil per år.
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Du kan ju alltid lägga ut en annons och se om du kan sälja den till det priset du vill ha.
erfarenheten är att du aldrig får mera för en bil med tiden, få bilar som ökar i värde med tiden, så prova att lägg ut den nu, med bra text och fina bilder.

/Anders
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Sälj så fort du kan och vill. Det finns ingen anledning att vänta.

-------
//Lövet
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Har man finans på sin bil så kan det vara värt och vänta.
Då man amorterar av mer på bilen än vad bilen faller i värde. Speciellt när det passerat 2 år. Även om man får mer för bilen så betyder det inte att det är en bättre affär.

Så då kan man ha ett bättre sälj/bytes läge om man väntar lite.

Cr
1.095
Craile
På så vis få mer kontanta pengar över om man tex väntar 6-12 mån. Om man nu har lån/finans på bilen. Om man planerar ha finans på nästa bil också så behövs ju kontant insats.

Men är bilen betald så finns det ingen anledning och vänta om man e sugen på byta.
garfunkah: Tror jag kommer att göra det inom någon månad och prova. Bra idé.

Med Känsla: Mmm. Jo så är det ju. Tänker just på den psykologiska spärren vid 15k... att kanske är dumt att nå dit oavsett och synnerligen när en ny coupé är i antågande. Men håller med dig när det gäller annons är bilder och text otroligt viktigt för att förmedla förtroende.

andreas: Förmodligen inte. :-) Vänta är ju inte skitkul. Har försökt leka med tanken många gånger hur det skulle kännas att "kliva ner" ett par år, i storlek till en roadster. Om jag kommer ångra mig bittert sen. Det är ju trots allt bekvämt med en 3a. Men jag kanske bygger upp för stora projekt kring det hela. Det är ju trots allt bara att sälja och köpa annat fordon istället.

Man skulle väl egentligen behållt den ett tag och köpt en roadster vid sidan av.
Men det blir ju lite pengar då.
Craile: Bilen är till ungefär 1/3 del bankens. Jag hade tänkt egentligen köpa något annat för den summa pengar jag säljer fordonet. Även om det är lockande att lägga till lite pengar för att få en nyare, fräschare osv. Lätt att det drar iväg.
BM
117
BMWernie
520d sedan -08
Jeep Wrangler höjd/modifierad
Honda Civic -03
Av egen erfarenhet brukar det bli lite mer sug efter bilar runt mars-april.
Men prova och se om du får den sålt nu.I gengäld kan man säga så att:Får du mindre för din bil så kan du ju kanske hitta en ny bil billigare också.Är det helt still på marknaden så funkar det ju inte oavsett.
Visa användare
170
alano
BMW M6 2005
BMW 335 e92 alpinvit
superstar: fortfarande sugen på en boxster S??
Alano: Ja. Redan tröttnat på din?
Cr
1.095
Craile
Ja det brukar vara helt klart lättare och sälja till våren.

Blogg för er med stort bilintresse: Länk
Visa användare
170
alano
BMW M6 2005
BMW 335 e92 alpinvit
inte tröttnat, men jag är så sugen på en m3a e92 och min kompis säljer sin och han vill inte ta min bil i inbyte.

Jag kan skicka bilder om du är intresserad, just nu ligger i garaget och bara vilar

Pm:a din mail adress så får du bilder

AlanO
Pm skickat.
Craile: jepp
Visa användare
170
alano
BMW M6 2005
BMW 335 e92 alpinvit
Här är lite ögongodis till alla:)

Länk

AlanO
Läcker.
Länken strulade men detta album avses Länk
Visa användare
170
alano
BMW M6 2005
BMW 335 e92 alpinvit
Superstar: din BMW är underbar fin, såg den för första gången på garaget. För mig är e92 den snyggaste coupen spec, med den vita färgen

AlanO
Tack! Det tycker jag också. Tänk om det var en roligare motor. Tycker e92 m-sport är väldigt lyckad och det skall bli oerhört intressant hur f32 kommer att bli designmässigt. Jag är ganska övertygad att jag kommer att äga en f32 om BMW inte gör bort sig ordentligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.