AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.786

Vilka mått ska jag välja på spacerplattorna?

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Om man väljer samma mått på plattorna på både fram och bakdäcken är de risk för att det kan se konstigt ut då?
Har varit i kontakt med en firma som tillverkar plattor, han sa att de är ganska så vanligt att man beställer olika mått. Men att de är väldigt individuellt vad man har för bil, fälgar etc..
Hur har ni gjort som kör med plattor?
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Det beror ju helt på vilket et fälgarna har, och hur breda de är.
Men oftast blir det nog bättre med bara bak.
Breddar du fram så kan det påverka styrningen rätt mycket..
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Det kommer bli både fram och bak, har lite för smala fälgar för mitt tycke. Trots lägre offset så är de för stor glipa mellan fälg och skärm.
Är inga jätteplattor som ska dit, nånstans mellan 15-20mm kan jag tänka mig. Vet inte exakt innan valsningen är klar.
3M
718
3MW
E36 Ti
BMW brukar nästan alltid kräva 5-10mm extra bak för att det ska se bra ut :)
Beställer alltid 15/20mm fram + 20-30mm bak på mina bilar.
Skicka annars vad du var för däck, fälgar, bredden på de samt offset. Så kan jag räkna fram rätt spacers mått till dig!
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Har kollat runt lite och fått fram precis de du säger, att de behövs några mm extra bak.
Jag ska valsa bakskärmarna innan jag mäter exakt vilka mått som kan passa, vill ha fälgen så tajt det bara går i mot skärmkanten. Allt beror på hur mycket det kommer valsas, samt att jag inte vill ha för tjocka plattor.
Hur räknar man fram "rätt spacers"? är väl ganska individuellt hur man vill ha det...eller menar du förhållandet mellan fram och bak?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.