|
Sida 37 av 37
|
|
|---|---|
| Chip_saffire, hur gjorde du för att programera bort kroken? Jag har också OlaO´s programvaror men är för oteknisk för att förstå hur man gör. | |
| Jag ska försöka gräva i mitt minne… men måste sitta framför datorn vilket jag inte gör nu. Om jag inte svarat på några dagar - bumpa tråden för att påminna mig! | |
| Har du hinnit gräva något i minnet Chip_saffire? | |
|
Har en Elektrisk dragkrok jag köpte liggande som aldrig blev monterad då jag insåg det var styrboxen som var trasig, där av är den aldrig testad av mig men ska fungera utan problem. är ganska säker det var stål drev i den. Köpte den för 5000kr Antonhoflin@live.se om någon är intresserad och bud kan självklart skickas men då står köparen för frakt. |
|
|
Hej. Är de någon som vet var man får tag i drev till draget? Såg att Fonzie hade dom,nån som vet hur man når honom. |
|
|
Tänkte att jag lägger ut här hur man får bort felmeddelandet om man som jag tröttnat på dom havererande kuggen och bytt till fast drag. Alltid hjälper det någon som Googlar, jag ägnade lite för många timmar åt att hitta rätt tillvägagångssätt... Med NCS Expert: Först måste man ta bort $3AC från bilens VO och istället lägga till $235 (på 5-serie iaf) Det behövs göras både på CAS och LMA. Sedan byter man ut i KOMBI modulen: CCM_AHV_SG 1a7h Och ersätter det med: CCM_AHV_SG keine_ccm Hoppas det hjälper någon. |
|
|
Är det någon som har en dragkrok med trasiga kugghjul liggande.. min elmotor i dragkroken har brunnit efter att jag fick in fukt i elektronikboxen, typiskt bytte dreven förra året. Jag behöver altså bara elmotorn till min dragkrok till en F01, passar nog även från 5 serien. Motorn är märkt CRH P1-04137-01 1070217 3J1411A köpes snarast |
|
|
Hej Bergakungen! Tror jag har kvar en motor sedan mina kugghjul pajade. Den satt på min 530 Xi Lci -08. Kollar beteckningen när jag kommer hem idag. Mvh Pelle |
|
|
Hej Bergakungen! Ber om ursäkt men jag tror motorn till dragkroken jag hade åkte ut vid förra garagerensningen. Lycka till med ditt letande! Mvh Pelle |
|
|
Tack for hjälpen, fick tag i en motor via forumet. Nu funkar dragkroken! Initieringen av dragkroken fungerade inte (man kör kroken med knappen intryckt till bägge ändlägena) men när bilen fått ”vila” över natten så tog bilen initieringen och knappen blev grön. |
|
|
Hej. Någon som vet vart man kan få tag på ett drev? Gammal tråd, så många av de tidigare länkarna fungerar inte längre. Behöver ett så snabbt som möjligt, så är glad om jag slipper Ebay. |
|
| Finns det någon bild/beskrivning hur ni fått bort plastlocket ovan kugghjulen, lossat alla synliga torx men antar det sitter fler bakom men hur kommer man åt? | |
| Någon som vet vart man får tag i drev i metal | |
| Hej! Skulle vilja väcka tråden igen. Plastdrevet till det infällbara draget har gett upp IGEN. Någon med erfarenhet av att byta till fast drag? Vilket har ni bytt till? Har ni återanvänt kabelhärvan? Har besiktningen sagt något? Tack på förhand! | |
|
Hej, någon som har elmotor liggandes till salu till draget? Bytt tidigare till ståldrev och de verkar se bra ut. Elmotor gått sönder sedan modulerna badade i vatten i skuffen. Om ingen har elmotorn, så säljer jag ev krok som iaf går in och ut när man kör den med skruvdragare. Men vill i första hand se om jag får tag i motorn, annars får jag koda bort eldraget helt. |
|
| Efter 38000 mil på min e60-09 har draget gett upp. Draget är i utfällt läge och sitter fast. Vågar man använda draget ändå? | |
|
Ja. Draget är mekaniskt låst av växelmekanismen. Läget kan inte ändras utan att elmotorn körs. Såklart bäst att det verkligen är helt utfällt. Har för mig någon i denna superlånga evighets-tråd refererat till detta som orsak att BMW juridiskt inte behöver åtgärda felet som säkerhetskritiskt. Sen blir det ju iofs ombesiktning ("2:a") om draget inte kan manövreras. För att summera mina erfarenheter: 1) Undvik ha det "elektriska draget" i utfällt läge. Plastkuggarna går sönder när draget är utfällt (eller manövreras) eftersom motorn då testar utfälld läge mot strömbegränsning ca 1 gång per minut. (Detta är en "dum" design som dessutom är extra känsligt om batteriet är svagt). 2) Är bilen besiktigad utan drag, plocka av det till besiktningen om det inte funkar. 3) Är bilen besiktigad med drag gör typbesiktning för att ta bort draget ur registreringsbeviset. Då behöver bara draget funka när det sitter på bilen vid besiktningen. För nyare bilar står drag inte i registreringsbevisen. Går draget sönder igen så är det då bara att plocka av det inför besiktningen. TEE |
|
|
Finns det något sätt att få bort felmeddelandet som plingar vid varje start? Eller det är bara en bmw verkstad som kan göra det? |
|
| Nja. Du kan dra ur sladdarna/koppla loss kontakterna till draget. Då ytor jag det slutar plinga när man kör, plingadet och felmeddelande när man startar är kvar. Kontakterna är lätt åtkomliga på insidan av stötfångaren bak, på bilens vänstra sida om draget (om jag minns rätt). Du behöver inte ta bort något för att komma åt kontakterna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.