|
|
|
|---|---|
|
Gäller BMW 728 1999 .Har konsulterat Förenade Bil, bilen skulle ha luftdämpare med kompressor, men enligt lokal BMW-tekniker hos säljaren, har bilen konventionella fjädrar och stötdämpare. Jag vet inte vad jag skall tro ! Kan det finnas andra möjliga felorsaker, att den är låg i bakvagnen ?? | |
|
Borde vara nivåregleringen som spökar - om du har sådan alltså. Det hände för mig när servovätskan rann ut (systemet hänger ihop med nivåregleringen). Kolla om du har normal nivå i servovätskan och att servo funkar normalt. It's better to burn out - than to fade away. |
|
|
OK, den har enl tekniker vanliga Fjäderben ! Neil Young-Hi Hi My My ! |
|
|
Kan ju vara så att man monterat felaktiga fjädrar i samband med konventeringen... Annars kan det vara fjäderbrott! Kolla noga - brukar vara nedersta varvet som ger sig generellt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Dom kan helt enkelt säckat ihop om de är tillräckligt gamla. Nya fjädrar är lösningen oavsätt felorsak egentligen (förutsatt att du inte har någon nivåreglering då.) | |
|
Nej det finns ingen nivåreglering, så det blir förmodligen till att byta fjädrar och dämpare bak. Får se hur den beter sig på vägen........ Tack för svaret ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.