|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
För att det är en fantastisk känsla att planera bilköpet, samt lyckan då du sätter dig i din nya bil för den första jungfrufärden. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Vad kör du nu Stefan? Är S4-an såld? /Anders |
|
|
För att det är KUL. Behövs det fler skäl...? ;o) ---- BMW CS #6212 |
|
|
Finns för många skäl för att kunna välja just ett. 1) Jakten att leta upp intressanta objekt. Man vet aldrig vad man får. 2) Varje köp är lite som en resa, en upplevelse. Det har hittills inte varit en bilaffär utan en riktigt bra historia att berätta efteråt. 3) Kul har nämnts. 4) Att man söker något nytt, eller bekant som man sålt och nu är sugen på igen. 5) Mera motor :) 6) Lägre bensinförbrukning (ej förenligt med 5), men beror på om man är på sommarhumör eller vinterhumör) 7) Bil efter säsong; sommar resp. vinterbil 10 bilar på tre och ett halft år är mitt facit. Om jag nu minns alla bilar som passerat revy. :) |
|
| Ha-begär och viljan att alltid vilja ha något nytt.... Är inne på min 6:e BMW sen 2005 och har dessutom haft en volvo ett år under den tiden. | |
|
För min del var det för att jag hatade min förra audi och tröttnade på att reparera den hela tiden.. Jag satt på blocket i flera månader och letade bil, planerade och funderade men tillslut när rätt e92 äntligen kom ut på blocket kunde jag inte hålla mig längre :) |
|
| När det gäller mina BMW så kan jag inte sälja de, det vore ekonomiskt självmord*haha*. Bruxisen är även den snudd på ekonomiskt självmord om jag skulle sälja den NU, planen är dock att den får tugga i sig 10-12" mil (3-4 år) o sedan gå vidare... Själv "litar" jag mer på äldre bilar, dessutom tar det emot att "grisa ner" en nyare (läs 2-3 år gammal) bil...Anledningen är att jag sysslar med en fritidsaktivitet som kräver att man har en relativt oöm bil som tål saltvatten, sand,flygande grenar/föremål o allt vad man nu kan tänka sig | |
| 12 år, 33000 mil och service/rep på 12000kr väntar,annars körförbud 14 feb! | |
|
SAAB 96 V4 -75 (skrotad 1998) Motorhaveri i kombination med att jag åkte allt längre sträckor. Kan sakna denna bil ibland för sin charm och körglädje. Audi 100 2.3E -89 (såld 2006) Denna långfärdsvagn såldes pga barn och behov av kombi. BMW 525i Touring -01 Still going strong. |
|
| För att det är kul att hitta en annan, annorlunda bil. Planeringen och för att man är ekonomiskt vansinnig ifråga om bilbyten. Man lever bara en gång. | |
| Ni har alldeles för mycket pengar eller är ni galna. Kanske båda! :) | |
|
- Opel kadett City - 76 - skrotad 1999 pga rost - Daihatsu Charade -86 - bortskänkt 2003 pga. motorproblem - BMW 520T -93 - såld 2008 pga. att den började bli gammal och lite opålitlig - Ford Mondeo -04 - såld 2010 pga. att jag blev sugen på BMW igen - BMW 530AT - 01 - har fortfarande kvar. Som vi använder bilen så snittar den nästan 1,4 l/mil och börjar bli lite till åren så vi får se hur länge den blir kvar. - Alfa GTV 3,0 - sommarbilen som blir kvar ett bra tag till... Ja, det är således en blandning av rationella och känslomässiga skäl för bilbyte.... Olle D |
|
|
Har ju inte kommit så långt i bilkarriären än men... Saab 900i 16v -90 - första bilen, såldes pga BMW var helt klart intressantare + drog litern och pendlade mycket då, vilket ledde till BMW 320dT -03 - som jag har nu och drar kring 0,6, börjar dock bli svår att berättiga pga skatt på 6700:- och snart 30k mil Yamaha Virago 535 -96, hojen köptes för den var billig pga lättare omkulläggning, för de som är intresserade så är den till salu till våren reparerad och fin! :) |
|
|
För att jag hittat något annat jag hellre vill ha (tror jag) ___________ Mvh Chrille |
|
| Det är nog jakten som många säger, att titta i biltidningar och drömma sig bort... till slut måste man ju köpa något. Sedan tröttnar man ganska fort :) | |
| Tja, bränsleförbrukning och försäkringspremie brukar vara en bra anledning. | |
|
När man väl har hittat rätt finns det vare sig behov eller lust att byta. Det som kommer komma är att köpa en modernare, mer oöm vardagsbil. Just nu klarar jag mig utan vardagsbil på vintern medan 410 gör jobbet april-nov i den mån det behövs. 774 och 768 kommer stanna för gått hos mig. 774 är det om några veckor tio år sedan jag köpte. Med en sådan bil finns det ingen ersättare. 16bilar har det blivit under åren hälften har varit 540i E34. Mvh Stephan |
|
|
Tröttnat på den... Eller att det kommit något som är bättre och roligare..:) Och det brukar vara efter ett år ungefär, men är så nöjd med gt bilarna så jag vet inte riktigt vad jag ska ha:) 530 börjar ju bli gammal nu;) I lands problem;) |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Jakten efter en bil som inte har ett enda knarr eller knorrande får mig att byta bil. Det som kommit närmast det perfekta är E38orna.. Över hälften av mina bilar har jag sålt pga att jag inte lyckats få bort jobbiga ljud, sist ljudisolerade jag min Saab 9-5 -05 som en dåre, när allt var tyst från tak, dörrsidor etc hör jag ett kvittrande ljud från bromspedalen som inte går att få bort.. Rev halva bilen, slutade med att jag blev galen och sålde av skiten.. Körde från Gbg till Lysekil för att leverera bilen, bara jag slapp se den :D |
|
Brukbilen byts när den är utsliten eller inte längre lönar sig att repa. Hobbybilarna byts inte..... Mats BMW CS #5847 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.