|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Medkänsla: ja det var jag som kommenterade och det var ironi vilket jag även påpekade. Man kan se att du har råd med tanke på alla bilar du har. Sedan ser man på blocket var i Uppsala du bor vilket även det är ett dyrt område. (lite läskigt att blocket visar kartan kan jag tycka, du kan iofs ändrat postnummer om du var smart för att slippa kartan...). Man kan ju åka omkring på gatorna via google streets eller hitta.se och har man tur ser man bil med regnr och address. Mindre kul om personen ifråga är en biltjuv. :-( Exponerar man detaljer på internet får man räkna med att folk ställer frågor och kommenterar. Det har alla rätt att göra. Tittar vi på bilen i denna tråd där kärran kostar en mille så är det klart att man vill veta allt om bilen, ägare och historik. Det är självklart för en köpare. Det är bara att gå till sig själv och tänka. Internet, privacy och sociala nätverk. Bra eller dåligt? Bra om man är försiktig med vad man exponerar. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Är man beredd att pröjsa en mille för den milt sagt pimpigt osmakliga bilen tror jag att man inte bryr sig så värst mycket om historien bakom dvs man är för tät för att låta det bekomma en när man har hittat sin "drömbil" för "det är bara pengar - kommer nya varje månad " :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Min erfarenhet är att även när man har mycket pengar bryr man sig. Kanske tom lite mer. Men det är givetvis väldigt personberoende. Gällande bilen så är det inte ful men färgen passar inte optimalt på en X5. Man skall nog se den live först iofs. |
|
| 6500rpm: Lite OT Men var hittar du en fin F40 för 1,2 mille? :) | |
| OT jag tror att det är ganska omöjligt att få en F40 för endast 1,2 mkr | |
|
Det krävs nog € för att den summan ska räcka. ------- //Lövet |
|
|
Ursäkta att jag spinner vidare på OT, men det där med F40 är så roligt. Just nu är det ett ovanligt stort spann på priser och relativt stort utbud. Tänk att få ta hem den här (en "ny" F40!) som nu legat ute i lite mer ett ett halvår om jag minns rätt. Länk |
|
|
Ja det är ett stort spann på F40 priserna. Självklart varierar skicket med tanke på hur gamla bilarna är. Europeiska bilar står nog lite högre i kurs än de amerikanska. Jag kan erbjuda en bil om du är intresserad. Som är lite billigare men gått lite längre ;) |
|
| F40 = Drömbil #1 | |
|
OT fortsätter lite till... :-$ Ace, fixar du en för 1,2? :-) Phoenix, jag har jättestora problem att välja mellan F40 (råast), F50 (bäst ljud) och 288 gto (snyggast). |
|
|
Min bror äger faktiskt en F40 men den får du inte köpa för 1,2 mille :) Tror inte han släpper den för under 3 miljoner..om han nu skulle få för sig att sälja :) |
|
| He, he, kul det här - skrev faktiskt fel ferrarimodell i en hast... F40 skulle egentligen vara F430... och den får man för 1,2. Sen är ju F40'n grym men en helt annan bil med ett annat pris... | |
|
OT, Kan rekommendera alla att titta på AMS reportage med Ferrari F50, eller avsnittet med 599GTO och 599XX. Finns i deras webbtv |
|
|
F-40 är ju inte ens snygg. Tar mycket hellre en 458 italia för en klart rimligare peng. Tar faktiskt hellre X5M så diskuteras i tråden före den där gamla "häcken". Jonas |
|
|
Jag tycker det var en fantastisk snygg X5a. 22 tummarna passar utmärkt. Det är bara gratulera killen till bra smak. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| StefanL: Nu var det ju faktiskt 23-tummare. ;) | |
|
Sorry:-) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Nja, snyggare med originalfälgar och helst i någon annan färg än blå om jag får välja. | |
|
Jag kan nöja mig med att ta garaget :) Sen undrar man ju, om nu snubben gör som dom säger i annonsen...vad blir nästa projekt att köpa, parkera, lägga ner extra pengar på, sedan sälja? För övrigt tycker jag den ser helt ok ut, men som många andra helst sett den med originalfälgar. Heller inte den bil jag hade lagt 1.2 mille på. |
|
Verdi |
Schysst regnr du har på 1M:an Anders. LRF *** Kanske bara jag som är uppvuxen på landet som gör kopplingen men. :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.