AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
26.704

sjukt snygg X5M bara 40 Mil

Sida 2 av 4
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Mistafrizz,
Utveckla gärna. Jag kan adressen till allabolag oxå, men är ingen ekonom och förstår inte allt. Är det lönsamt att sälja gamla traktorer menar du? ;)

// Erik
Visa användare
164
Leif Svensson
X3 2,5 -04
Hyundai Santa Fe -17
Ett BMW emblem i mitten på de 23 tummarna skulle sitta som ett smäck för att få till en kontrast till den stora silverfärgade ytan. För många år sedan när jag hade 19" Hartge Classic på min E36:a så passade det i alla fall rakt av att byta ut Hartges mot BMW original. Tycker alltid att det är något som saknas när snyggt stylade bilar inte har originalemblemet i fälgcentrum. I övrigt tokläcker bil...
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Heinz_Keller: Jag är absolut ingen ekonom, men en snabb titt på omsättning/antal anställda/tillgångar - så ser man att det är ett välmående bolag.
Sen vet jag inte exakt hur marginaler osv ser ut - och hur lagret ser ut.

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om det är samma bolag jag hittade så omsatte det 28 miljoner och hade ett rätt magert resultat på runt miljonen. Men det klart, är man ägaren så är det förstås inget problem att leasa en sån bil i bolaget. Frågan är bara hur han kommer runt förmånsvärdet. Motivera den som trailerdragare i bolaget? ;)

-------
//Lövet
Fattar inte hur det kan vara en momsbil-Den ligger på kreditköp/avbetalning inte leasing, Står iofs i verksamhetsbeskrivningen "uthyrning, försäljning och reparationer av last- och grävmaskiner samt grävlastare, traktorer, terrängfordon, transportbilar och specialbilar samt därmed förenlig verksamhet." Men om det innefattar personbilar är väl tveksamt.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bolaget har väl köpt den på kredit helt enkelt? Det kan ju även bolag göra (även om man normalt leasar men de hade kanske bra likviditet).

-------
//Lövet
Jo.. Men ett bolag som inte handlar med personbilar kan aldrig lyfta moms på en personbil-Lägger man upp den på avbetalning som i detta fall så blir den momssmittad (Måste leasas om den ska ha levande moms kvar)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kanske Shiftgear är ute och cyklar angående momsen? Vissa trådar tidigare antyder att firman kanske inte är så stabil i alla sina påståenden.

-------
//Lövet
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Kanske går som "specialbil" :-)
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
FET är den i alla fall!
Jo den kan ju gå som "Specialbil"..=) Tolkningsfråga
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Eller "terrängfordon" utan 23" Hartgefälgarna, därav 100 000 kr billigare ;-)
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Andreas: resultatet ska man ju alltid försöka ha så när noll som möjligt.. ;-) sen ligger det ett ägarbolag över det bolaget som står på bilen, med ytterligare tillgångar.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Äh, ett förmånsvärde på 15 papp är väl inget! :)
känns lite "overshooting" att spekulera i varför bilen är till salu och kika på ägarens bolag osv. Det kan ju faktiskt vara så enkelt att ägaren blivit sjuk eller liknande, bilen är ju första reg 30/8 och sen avställd 31/10...

/Anders
Pe
111
Pelle_530
530 XI Touring-06
Pegeout 307 cab
Finns en gräns när fälgarna blir för stora, 23`` är påtok för stort på en annars väldigt snygg bil.
Vet att fälgarna är xtremt dyra,men tycker det får bilen att se "biltema timmad" ut
Men hade inte tackat nej till den med orginal fälgarna
Jag hade 22" vinterhjul på min X5 och fick enbart positiva kommentarer, den såg kanon ut med dem. Men som alltid är ju smaken olika.

/Anders
Dagens informationssamhälle är ett skäl till att inte skylta med regnr i annonser.
Folk är nyfikna och börjar helt ogenerat lägga sig i saker dom inte har en aning om.
jo så är det tyvärr ibland bunf, jag fick förra veckan samma kommentar här på forumet i en annan tråd med kommentar "har han inte råd att ha kvar den?" när jag hade lagt ut min 1M till försäljning, trots det står tydligt i annonsen varför jag vill sälja den...

/Anders
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det står ju en story i annonsen till varför den säljs. Den är ju så märklig så det är därför det blir intressant att diskutera.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.