|
|
|
|---|---|
|
Hej! ni kunniga! Har en fundering ang spjället som sitter i andra pipan i utblåset på orginal ljuddämparen. Har förstått att det spjället är vacuum styrt och skall hålla ner ljudnivån. Men har det någon annan funktion? Skulle man kunna plocka bort vacuum styrningen så man får lite mer ljud på tomgång o de lägre varvena? Utan att något blir sämmre? Siktar på eisenman i framtiden men om man kunde få lite roligare sång tills det klirrar lite mera i kassan hade ju inte varit fel. Mvh Karlsson | |
|
Förlåt! Ibland är man slö. Sökt och hittat vad jag ville. Tråden kan tas bort. Mvh Karlsson |
|
| Det är bara att rycka slangen så får du öppna spjäll. Fördelen med spjället är kanske att du värmer upp katalysatorn snabbare men du får lite dovare ljud på tomgången. | |
| Kan man rycka kabeln till vakuumejektorn som sitter bakom bakljusen eller styr den något annat också? Eller det kanske rent av genererar en felkod? | |
| Antingen där eller vid vacuumklockan på avgassystemet. Genererar inga fel vad jag vet. Körde med den bortdragen när jag hade min E90 utan problem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.