|
|
|
|---|---|
|
Har tänkt att byta bil och vill väll egentligen ha en 320D -09 M-Paket men det blir en ganska dyr historia med dagens prisbild. Har även börjat titta på en 120D -07-09 M-paket då den ligger lite vettigare i pris för mig. Min fråga är: Är det någon som har koll på hur mycket ca 1 respektive 3 serien kommer att sjunka i pris nu när den nya 1 serien har kommit och 3 serien är på gång i höst? Hur såg prisbilden ut på 5 serien innan den nya började komma ut? har den gått ner mycket? Ska man vänta med att handla kanske? Tacksam för svar från er som vet mer om detta. Mvh Thomas | |
| Du kan styvt räkna med en värdeminskning på ca 35 kr/mil, typ. | |
|
Jag har inget svar på din fråga men jag går i precis samma tankar som dig, helst skulle jag vilja ha en 320d xdrive, men är inte riktigt beredd att slanta upp för en sådan i dagsläget. @ AlexanderK: Hur räknar du fram 35kr/mil? Säg tex att jag och RakeYohn köper oss en varsin likvärdig 320d och jag åker 6000mil på, säg 2 år, och han kör 1500mil på samma tid. Det skulle innebära att min bil har tappat hela sitt värde (210000:-) och den andra bilen har bara tappat 52500:- Långt svar men jag tyckte ditt svar var ett konstigt/orimligt räknesätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.