|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Känner folk med dubbla åldern som inte heller är speciellt lämpliga... Tyvärr. Tanken var kul men efter ha gjort lite egna "marknadsundersökningar" så verkar det inte finnas nån vidare mycket marknad för den. Kul jippo vore det dock... | |
|
Det som diskuteras är bla huruvida den skulle säljas i USA. Alarmerande många amerikaner kommer inte in i en 1-serie - väger man en bra bit över 100kg är man inte direk lättböjlig och därför krävs det helst en jätte-SUV för dessa människor. Det som inte är så känt kan inom parentes sägas vara att vid dessa kroppsvikter drabbas man an kognitiv svikt (intellektuell kapacitet och omdömesfunktioner avtar). Hur detta påverkar tillexempel märkesval mm kan man bara spekulera kring, men 1-serien sorteras tyvärr bort från USA ännu så länge. Diesel är heller inte populärt i USA. Lite märkligt då den passar den amerikanska körstilen. Dieselbränslet håller dock ofta inte så hög kvalité i USA. Jag tror ändå att det lutar mot att en M150d xDrive kommer, då man vill få upp volymen för den ytterst kostsamma 381hk-motorn. |
|
| Hoppas du har rätt ;) | |
| Nu finns ju F21 och det ser helt rätt ut och de verkar ha lyckats hålla vikten ganska lågt på M135i:an. Men tanken på en 150d har inte släppt än... Har du nån nytt 332?? | |
|
Nja, endast att trycket på en M150d xDrive har ökat sedan M135i xDrive nu visas. Den senare ligger ju betydligt före en eventuell M150d xDrive och man vill inte störa introduktionen i höst av M135i xDrive som ju kommer både som F20 och F21. Mitt tips är en visning av M150d xDrive tidigt nästa år, bilen finns tydligen rätt produktionsklar, men detta innebär ju inte någon garanti för produktion. Rapporterat intresse från återförsäljare runt om i världen spelar en stor roll, men avvägningen är komplicerad. Man måste upp i en försvarbar volym samt inte störa andra modeller för mycket. Den skulle bli väl så snabb som M5/M6/M135i med betydligt mindre förbrukning, dvs bilen är för bra märkligt nog, vilket kanske inte alla uppskattar Själv tror jag att det mesta talar för introduktion våren 2013. |
|
| jag tror tyvärr att vi aldrig får sen en 150d eller även 350d | |
| jag tror tyvärr att vi aldrig får sen en 150d eller även 350d | |
| Jag säger så här. OM det kommer en 150 så lovar jag att printa ut de här två sidorna och äta upp framför en webbkamera. Sen åker jag till BMW och lägger en beställning till frugan. | |
|
Vi är nog många som hoppas att du får denna diet, skriv ut sidorna i visitkortsstorlek är ett tips! Allvarligt talat är det ju lite spännande, mycket hänger på konjunkturen vilken ju verkar bli extremt tuff! Märkligt nog skulle kanske sämre tider tala för en M150d xDrive då den erbjuder extrema prestanda till en ytterst låg förbrukning i kombination med ett relativt lågt inköpspris. Vilka konkurrenter skulle den ha om man betänker prestanda, förbrukning, xDrive, utrymmen, smidighet, komfort, sportighet, kvalité och som sagt inte minst inköpspris? Vet inte om Audi har något som matchar den? |
|
| Lite OT men glömde nämna att en 130d xDrive troligen ligger närmare i tiden. 258hk/560Nm/0-100km 4,7s och ytterst låg förbrukning är kanske halvvägs till en M150d xDrive. F 30 har ju redan visats med denna bestyckning. Priset för en 130d xDrive (kommer endast med automat som det ser ut) lär bli rätt attraktivt. Någon skulle kunna tänka sig en sådan? | |
|
Kan tänka mig en 130xd absolut, och kanske närmast det jag egentligen söker - praktisk, snabb och snål och dessutom ytterst skönt att köra. 150xd är inte en fråga om rationalitet, det skulle vara en bil att köpa bara för att den finns. |
|
| Mycket diskussioner bland BMW-anställda tydligen, men det är det ju alltid. Dessa vet ju långt ifrån allt och har i regel begränsat inflytande. Även en 135d xDrive är ju tänkbar (313hk/630Nm, 0-100km/h 4,4 s) men man måste kanske begränsa modellurvalet någonstans. Man vore hursomhelst inne på 1M Coupés (och kommande 2-seriens) område prestandamässigt även om denna bil har en, trots nära släktskap, helt annan karaktär. Även M135i finns ju med i bilden. Om F 30 slår riktigt bra kanske alla dessa motorer blir aktuella, rent tekniskt skiljer de ju sig rätt marginellt så möjligheterna är många! | |
| ja en 135d vore ju en riktigt ball bil.. som sagt finns mycket spännande med denna 1:an och mer kan det bli , nu är det upp till bmw att bygga det vi vill ha ehhe | |
| det ryktas om en 114d på 95hk.. ska bli kul att se prislappen samt förbrukningen på den.. en 116d efficient dynamics drar 3,8liter vid blandad körning, kan denna komma under det? | |
|
bmw_jerry: Den finns ju redan fast inte här. 4.2 - 4.1 blandad körning. 0-100 på 12.2 sek, huh... |
|
|
Clubsport - men den KLARAR ju 100 i alla fall... Alla andra: Nya 130d, 135d/i, 150d är ju FRUKTANSVÄRT tilltalande. Vare sig med eller utan x-drive. *drömmer* |
|
| clubsport: vet att 114i finns men var har du sett 114d? | |
Karl-Hilding |
114d finns här :-) Länk |
| ehehhe.. skämt o sidå så hittar jag inte 114d på bmw.de heller.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.