|
|
|
|---|---|
|
Någon som känner till Fikratssons bil i Linköping, är han seriös. Har gett mej bytesförslag . Min X5 sd -09 mot en Alpina B5S. Visst blir man sugen Någon som har erfarenhet av Alpina bliar som kan råda mej | |
|
Alpina B5s är säkert en trevlig bil, men firman som du nämner har åtminstone en bil som haft salvage title i USA, exporterats till Litauen och sedan kommit till Sverige. Bilen i fråga diskuteras här: Länk M.a.o, kolla upp den där Alpinan noga! Kolla de åtta uppgifter som Carfax har, t.ex. Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
| Bilen ifråga är iaf ingen USA-Litauen bil utan den är importerad från Tyskland. Men med tanke på Salvage M3an som dom säljer och även X5an utan synligt reg nr (bra jobbat för en bilfirma) hade iaf jag varit extremt noga vid koll av en bil där. Eller förmodligen bara köpt någon annanstans... | |
|
Tack för tipsen. Best från carfax Men vad tycks om bilen som bil, någon som hört om defekter eller dylikt |
|
|
Om jag inte mins fel så har den bilen diskuterats i en annan tråd, hittar dock inte tråden nu! Alpina B8 Länk |
|
|
Hej, Det enda jag vet är att man ska vara noga med att få rätt oljefilter vid byte. Den ska ha filter från 545ans motor som B5-maskinen är baserad på, dvs INTE 550ns filter. Enligt en bekant som har en B5:a har motorras skett på flera B5or som fått fel oljefilter. Han har haft sin bil i flera år och kört ca 7000 mil och han tycker den är fantastisk! vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Kolla förresten försäkringskostnaden innan du köper en Alpina, dom kan vara betydligt dyrare än motsvarande BMW. Så att du inte sätter i halsen när du väl köpt en. mvh Fredrik vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Tack för tipset , är det stor skillnad på filtrena? Blir lite lömsk på handlaren , men bilhandlare är ju vältaliga. Frågan är går en B5S att sälja om 5 år? Eller står man där med något osäljbart |
|
| Jo den kostar nog en del, men jag bor på landsbygd och är betydligt billigare än storstad | |
|
Hej, Jag vet inte vad som skiljer filtren åt, men min kompis berättade det med stort allvar i rösten så jag tycker att det är lika bra att upplysa om det. En god idé kan vara att maila till Alpina och se om du kan få ryktena bekräftade. Dom brukar vara tillmötesgående. mvh Fredrik vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.