|
|
|
|---|---|
|
Har drabbats av frusen vevhusventilation OCH läckande vattenpump!!Det vill BMW ha 20 000 för att åtgärda..Min iundran är om detta är rimligt med tanke på att inget annat än packningar o pump måste ersättas.. Jag tycker det låter vansinning mychet med tanke på att arbetskostnaden borde reduceras när två saker ska åtgärdas samtidigt och skruvandet därmed överlappar varandra. Är det nån som kan nått om detta..jag kan ingenting om V8-motorns konstruktion.. | |
|
Känns spontant om det tagit i lite i överkant. Har på äldre bilar bytt både vattenpumpar och vevhusventilation, och det är väl delar för fyra till fem tusen (om man räknar högt). Det borde inte ta tre dagar för en auktoriserad verkstad att fixa det.. Har du kollat olika verkstäder? Janne |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Med tanke på att de knappast lär "leva som de lär" dvs ta bort insug så är 20 kkr mycket. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Här är en utförlig instruktion (scrolla ner en bit!) för vattenpumpsbytet - verkar sitta lite knepigt till men inte omöjligt... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.