|
|
|
|---|---|
|
Undrar om man kan ha 50 profil på en E90?? På 17tums fälg | |
| Varför då? du vill ha ännu dyrare däck?//M | |
|
Hehe nej nej, Tänkte slänga över min däck från E60n till 325ans sommar fälgar O tänkte använda dom 17 tums fälgarna jag fick Med på E60 som vinterdäck |
|
|
Det kommer se ut som ballongdäck, men visst funkar det. ------- //Lövet |
|
| Så det kommer inte slå i något i hjulhuset lr liknande?? | |
|
Sannolikt inte. Det skiljer 3.5% på rullomkretsen, så mycket större är de inte. ------- //Lövet |
|
|
Ok tackar, Får väl Gå ut i garaget o kolla hur det kommer se ut. |
|
|
Att tänka på är att 50 profil inte säger mer än att höjden är 50% av däckets bredd. Ett däck med 50 profil med bredderna 205 och 235 har med andra ord inte samma höjd. Mvh H |
|
|
Precis. Är det 205/50, så blir omkretsen troligen samma som original. Men är det 235/50 ell 255/50, så blir det nog inte lika bra.. |
|
| Det är samma bredd 225 på 325ans sommar fälgar o på 530n sommar fälg | |
| 225 funkar nog, sen får du själv bestämma om det är snyggt.. :) | |
|
Hehe det är min sambo som kör bilen så jag slipper Se den:)) Nää men inget är 100% det var bara en ide jag hade, Ska forska vidare med hur det kommer se ut. |
|
|
Det finns bra omvandlare på nätet bara att googla. Inte så bra om det blir fel, hastighetsmätaren kan fela då (5% får det skilja) har jag för mig. Värt att kolla innan iaf :) |
|
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
Vi hade 225-50-17 liggandes sen e61an. Vi monterade på dem på e90 fälgarna funkade finfint ser ev lite ballong ut men inget som stör överdrivet. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.