|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Skatten är 2400kr/år. Alla faceliftbilar har klart lägre skatt, min 525dA ligger på 4100kr. ------- //Lövet |
|
|
Jag köpte nyligen min första BMW, en faceliftad 525dA Touring. Är helnöjd. 13 000mil, svensksåld automat och komfortstolar för 175` hos stor handlare. Skatten ligger på 4280kr ungefär. Var i samma sits, behövde stor kombi och ville inte ha v70... Underbar bil! Det enda jag ångrar är att jag inte köpt bayerskt tidigare! |
|
|
Andreas: Äh, mycket vill ju egentligen ha mera hehe. Har idag Panoramatak och solgardiner i rutorna bak. Sånt hade ju varit trevligt. Men 520n har ju sportstolar och PDC runt om, vilket är viktigaste för mej. Wheelie: Hehe jo, dom är riktigt beroendeframkallande. Sitter ju själv med en 325T -07 idag och den har varit helt underbar och bara gått utan nåt problem alls. Säljer den bara för att vi ska få ett till barn. Har ringt på 520 dieseln som jag länkade till, får se om jag får nåt svar. |
|
| Är förresten 169k ett vettigt pris för den? Funderar på ett rakt byte, gör jag bort mej då? | |
|
Får du 169k för en 325iT -07 skulle jag ta det direkt. Jag fick 155' efter flera månaders annonsering av min ganska välutrustade 325iT -08. ------- //Lövet |
|
|
Lite mer info om bilen: Registreringsnummer: GKM414 Fabrikat: BMW 520D TOURING Färg: SVART Fordonsslag: PB Fordonsår: 2007 Fordonsslagsklass: I Chassinummer: WBAPX31020CX38694 Typgodkännandenummer: e1*2001/116*0230*11 Typgodkännandedatum: 2007-09-14 Senaste EU-regbevis del 1: 2007-11-06 Senaste EU-regbevis del 2: 2007-10-12 CO2 CONTENT LOCKING WHEEL BOLTS ALARM SYSTEM ROOF RAIL WARNING TRIANGLE CUPHOLDER SKIBAG SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER HEADLIGHT WASHER SYSTEM PARK DISTANCE CONTROL (PDC) XENON LIGHT AUTOMATIC AIR CONDITIONING CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION AREA-CODE 2 COLD CLIMATE VERSION ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT EUROPE/DEALER DIRECTORY DELETION CROSS-OVER OPERATION SWEDISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET COUNTRY SPEC.NAVI CONTROL (ACC) COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION COP CONTROL ALLOY WHEELS STAR SPOKE 242 CHROME-LINE EXTERIOR INT. TRIM FIN. GREY HIGH-GLOSS SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING LANGUAGE VERSION GERMAN |
|
|
Jag personligen värdesätter de två extra cylindrarna tillsammans med automatlådan så pass mycket att en 520d aldrig kom på tal. Som tur var provade jag aldrig någon 535d... Men de går ju grymt bra för att vara tung bil med 2.0! Min har nästan identisk utrustning som den 520d:n fast med komfortstolar och automat. Så inget extra direkt utom stolar. Såldes några utan t.ex. Pdc? |
|
| Jag har en 530D utan PDC men med allt annat som ingår i comfortpaketet. | |
|
155k för en -08? Hur många mil hade din gått? Tack för speccen melzen! =) |
|
|
Leta efter en med mycket utrustning roligare så Oftast har importbilar det ( men kolla upp dem noga ) Lägg hellre lite mer pengar nu ( mer utrustning ) så blir den lättare att sälja sen Ha deT |
|
|
Jag har kört en och sett ett antal snikutrustade 520d som saknat PDC, utan detta system sitter där en knapp för att öppna bakluckan istället där knappen för PDC annars sitter som kuriosa. Mycket smartare placering än vid öppningen för motorhuven där den sitter på 535an med PDC och elbaklucka, hur premium är det att behöva sträcka sig ner dit? //Bjersér |
|
|
Kenneth - en sådan bil är helt OK att sälja när det väl blir dags (du ska ju först köpa den!). På ett forum som detta så gäller MUMM : Mer Utrustning och Mer Motorstyrka som riktmärken - men det finns även en värld utanför... ;o) ---- BMW CS #6212 |
|
|
Kenneth: Den hade gått 13000 mil. ------- //Lövet |
|
| Dag för en "liten" bump då. Sålde våran BMW 325T -07 igår för 173.000kr, så vu är nöjda. Ska nu upp till Stockholm på måndag och förhoppningsvi hämta denna: Länk! | |
|
Kenneth den ser ut att ha det man behöver inte mycket extra Kolla upp det som står skrivet i begagnatguiden lycka till Ha deT |
|
| Nä, siktade mest att få Comfort stolarna då dessa är ju helt underbara. Tyckte det var snålt med bilar i våran prisklass med vettig utrustning, dom flesta hade ju då gått en 4-5k mera. | |
|
Vet inte om du passerar Örebro på vägen. Visserligen lite dyrare och gått lite mer. Men nyare och schysst utrustning. Övervägde den själv, har dock inte tittat på den. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.