|
|
|
|---|---|
|
hej misstänker att min bil är skruvad hur kan jag ta reda på det jag behöver inte veta exakt hur mkt den är skruvad? vill bara se om den är skruvad i huvutaget. jag tävlade med en v50 kombi d5 som tog mig nästan låter som att den har rullat mkt min bil vad rekomenderar ni att jag gör? är mkt tacksam för era hjälp | |
Verdi |
Du verkar ha haft en del otur med din kärra. Trist. Ta den till en BMW-verkstad och låt de undersöka saken. Skulle jag ha gjort iaf. |
|
...och saknar fyrhjulsdrift! Du kan begära ut de senaste besiktningsprotokollen från bilprovningen, där anges mätarställningen och då kan du kanske se om det ser skumt ut historiskt. Ta serviceboken och ring till de verkstäder som servat den enligt stämplarna - de har servicarna lagrade i datorn. Man kan ju även ringa tidigare ägare och fråga hur långt bilen gått när de hade den. De senaste ägarna får du via transportstyrelsen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Skulle säga att en original och manuell V50 D5:a matchar 330d i 231 hk-versionen med auto och 4WD skapligt, så det behöver inte vara något som är fel. Om Volvon sen är chippad så får BMW:n det jobbigt. Men som övriga säger, en koll på servicehistorik och kanske ett verkstadsbesök är klokt att göra. | |
| Var köpte du bilen? Kan vara en ganska bra ledtråd... | |
| Ja det vore intressant att veta var den är såld. | |
| jag var inne dom kolla historiken det såg bra ut men dom kan alltid skruva ner innan service och jag tror den har varit inne 1 gång eller 2 ggr på besiktning och det går också dra ner den? innan, och v50 är helt orginal automat på 180 185 hk som har rullat ca 18000mil och tävlade med en samma bil xd som har rullat ca 116000mil och min bil har åkt ungefär 6200mil och han tog mig när jag borde göra det eftersom min har rullat mindre och 3 glödstift trasig ibland konstigt växlad bil så vad rekomenderar ni nåt kan man väl se om den är skruvad eller inte? jag köpte bilen på riddermarkt i Barkarby i stockholm dom har ganska måånga import bilar som kan vara skruvade men min är svensksåld lite hjälp upp skattas om nån vet hur man gå tillväga | |
Verdi |
Precis. V50 D5 har ju 50 (FEMTIO!!!!!) hästar mindre och så mycket skiljer det inte i vikt. 4wd och automat är inte så stort handikapp heller. |
| bmw330xd: Du får gärna dela upp din text i flera meningar för som det är just nu är det väldigt svårt att läsa vad du skriver. | |
|
Om du misstänker att bilen är skruvad för att den går långsamt så måste den ha gått väldigt, väldigt långt för att bli så slö som du tycker att den är, vi snackar en bra bit över 30.000 mil om ens det räcker. Detta förutsätter självklart att det inte är något fel på själva bilen och att den är servad enligt bok. Dieslarna får mer effekt efter att dom har gått ett par tusen mil än när dom är nya. Som exempel så har dom som bänkat sina 325d oftast ut mellan 215-220 hk medans BMW anger 197 hk i papperna! Så ska den ha tappat så mycket effekt som du beskriver så har dom verkligen skruvat tillbaka mätaren extremt mycket, men då borde skicket på bilen avslöja det riktiga milantalet. Har den gått långt så syns det om man kollar noggrant! Jag tror mer på att det är något fel på bilen, så låt verkstaden felsöka den till att börja med! Vissa delar av texten var lite svåra att förstå, bl.a. .....3 glödstift trasig ibland konstigt växlad bil.....! Förklara gärna vad du menade :) |
|
| Hade oxå lite svårt att hänga med när allt var i samma mening utan punkt(.) | |
|
bmw330xd: Var det inte det vi gissade på för ett tag sen, när du kom med en massa fel som typisk inte uppstår runt 6k mil ? Be BMW göra ett utdrag av garantidatabasen, och ring till de verkstäderna i Tyskland som står i serviceboken och fråga om bilen ens varit där. Att bilen skruvas mellan servicarna låter osannolikt. Din bil har säkert gått som leasingbil i Tyskland i tre år innan den såldes till Sverige. |
|
| Sim: Han skriver ju att hans bil är Svensksåld. | |
| Shit.. Sorry :) | |
| den har först registrerats som leasingbil eller vad det kallas. kan man inte kolla nåt om den är skruvad eller inte en 11600mil tar mig som har 6000mil nåt borde kan kunna se om den är skruvad hjälp | |
| den har först registrerats som leasingbil eller vad det kallas. kan man inte kolla nåt om den är skruvad eller inte en 11600mil tar mig som har 6000mil nåt borde kan kunna se om den är skruvad hjälp | |
|
Om en bil rullat 6000 eller 11600 mil är ju inget som påverkar accelerationen. Är bilarna likvärdig i övrigt? Det är ju inte så att alla exemplar av en viss modell har identiskt effekt och går exakt lika fort... ___ //Ulf |
|
| Men alltså skriv så man förstår " 11600mil tar mig som har 6000mil nåt borde kan kunna se om den är skruvad hjälp" Vad menar du? | |
|
Programmer har en extremt viktig poäng. Det finns inget samband mellan mätarställning och acceleration på det sättet. När tyska tidningar kör långtest (10.000mil) så brukar de vara snabbare efter 10.000 mil än när de är nya. Så länge de får service som de ska tappar motorer inte effekt. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.