|
|
|
|---|---|
|
Bytte igår driv-remmen eftersom de var ganska mycket sprickor inuti! Samt att de kom missljud när man startar bilen. Sen i morse idag när jag kör, när jag bromsar så kommer det ljud i bakvagnen att någon metall tickar till. Detta sker konstant när jag bromsar in hårt eller medel-hårt. Bussningar bak och fram vagn, samt länkarmar/spindelleder, bromsklossar(bak&fram), skivor(fram) vart bytta för 8 år månader sedan. Sedan några minuter senare så börjar jag höra missljud när jag svänger från vänster sida. Jag kommer ihåg när jag gjorde besiktningen för ett halvår sedan de sade till mig min vänstra stötdämpare fram läcker. Är det nu den börjar bli helt slut? Är det farligt och köra runt med en trasig stötdämpare? | |
| Tänkte lägga till när jag trycker på stötdämparen när bilen är avstängd vänster fram, så låter det något "tock" "tock". Det gör de inte på de andra stötdämparna! | |
|
Byt båda fram. Ingen fara så, men du sliter upp en massa runt omkring i onödan. Däck, bussningar osv. Blir bara mer kostnad för dig att köra runt som den är. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| Alright. Jag hittade från ebay coilovers kit för 1600 kr, då är det alltså 400 kr per "däck". De väl bra pris men hur är kvalitén från ebay? | |
| varierande, men kolla vad säljaren som har kitet har fått för "betyg" från tidigare köpare | |
|
Säljaren har fått toppbetyg så det varkar vara helt okej kvalité. Då min fråga är, utan sänkning generellt: Hur mycket är mellanrummet mellan däck och kaross på bak respektive fram? Tillexempel nu på bilen där bak så kan man knappt få in handen med 195 däck(15 tums fälgar, 65 i profil). Hur mycket är bilen sänkt där bak på ett ungefär? |
|
| En annan fråga behöver jag byta något annat för att de ska passa när jag installerar coilovers där framme? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.