|
|
|
|---|---|
|
Har en E46 Touring -02 där nedre listen vid sidorutan på förardörren börjar bli riktigt ful. Framme vid backspegeln börjar den "svälla upp" och det verkar vara listen som ärgar, plåten är det inget fel på. Jag har dessutom problem med fukt i golvet vid föraren och misstänker att det kommer in vatten vid listen. Är det någon som bytt denna och kan meddela hur lätt(eller svårt) det är samt en kort arbetsbeskrivning? | |
| Den listen är bara fasttryckt över plåtkanten. Man drar av den. | |
|
Länk Men den listen har inget att göra med ditt vattenläckage, vanligtvis är det innre tätningsskiktet av skumplast som täcker hela innre dörrsidan som skall förhindra läckage - ganska vanligt att det går sönder. Dock lätt att laga själv med en bra tejp - typ Gaffa. Panelen på dörrsidan måste dock lossas först: Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Perfekt svar, med utsökta beskrivningar! Jag har nu, efter lite mer eftersökning, förstått att det förmodligen är inre fuktspärren som behöver fixas. Så ikväll åker dörrsidan ner. Någon som har ett bra sätt att torka ur golvet? Jag har inget garage, men tillgång till ström. Alternativet är att lämna in den på BMW, men jag tar hellre mat på tallriken... |
|
|
Listen är nu bytt, vilket var en ganska enkel operation. Dock lyckades jag få loss det bakre stoppet, men det fixas med lite lim. Mycket riktigt hade fuktspärren släppt i nederkant, som nu är tätad med silikon och silvergrå. Nu gäller det bara att torka ur det som redan läckt in... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.