AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
14.531

någon som har kolla på denn m3a ?

Sida 2 av 2
mr
167
mr irwing
E39 M5 calypsoröd
E38 750 -95
Det är inte bara ifrån usa det kommer krockade och fifflade bilar! Skillnaden är bara att en usa import kan man enkelt ta en carfax på och läsa i klartext vad den varit med om. Dessutom så dömer dom ut bilarna för mindre skador i usa än här hemma där vi lagar vilken skit som helst bara det blir billigare än att lösa in den. I usa blir det salvage så fort en bil är ramsned men i vårt kära land så riktas bilen och ägaren hämtar ut den på verkstaden och sen så är det en bil som alla andra igen utan någon som helst chans för nästa köpare att kolla upp vad bilen varit med om. Hur många bilar tror ni inte kommer hit även från tyskland som sedan lagas upp här av nån händig i nåt villagarage?

Vissa här inne verkar tro att så fort det är usa import så är det skit men det mesta från tyskland är bra. Jag vågar nog påstå att en usa import är som importer över lag mao många av dom är ren skit som bara kommer hit för att nån ska tjäna snabba pengar på dom. Skillnaden är bara att usa importerna blir ju väldigt lätt att avslöja de dåliga exemplaren tack vare att olyckor försäkringsärenden mm blir lagrat i carfax. Tänk om vi hade haft samma system här i europa och alla hade kollat före bilköp då hade det inte blivit många bilar importerade och även våra svensksålda bilar som lagas upp av försäkringbolagen hade blivit riktiga reapriser på

Och jag vet inte om det blivit ändring på det men man har kunnat regga in bilar med salvage title även här hemma. Anledningen att de går via baltikum är ju att det är väldigt billigt att laga dom där

/Daniel
När en "tysk" kommer från USA, så blir allt så uppenbart.
För en vanlig dödlig svensson så är det betydligt smidigare att köpa en bil från Tysklan för en billigare peng än hemma i sverige, dessutom så finns fler alternativ. Därför känns det inte alltid så skumt. Inget är perfekt, man kan inte se allt, alla bilar har en historia oavsett vad så skriver jag det igen, kommer bilen från USA så blir det tydligare att någon har hämtat hem den för att tjäna en hacka, speciellt om det är en tysk bil.

Utav denna mening menar jag att man kan se skillnader i stora drag.
mi
302
mikehunt
330 e46,318 e46
Jag är bara nyfiken, men har NÅN här sett en ärlig usa importerad m3:a så posta den gärna här....annars utgår jag från att allt bara är skit.. Kan de baltiska länderna exportera nåt annat än fuskade bilar...?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jag har aldrig sett en ärlig bmw från usa, dock många andra tex nyare Mustang/Camaro

MVh Peter
BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Länk

Till salu igen.
Visa användare
206
M3E30.se
M5 E34 1990
750iA E32 1990
750iAL E32 1989
520d Touring F11 M-sport 2012
På M3portal.com finns det lite info om den också.
Länk

/Fredrik Kraft
www.m3portal.com

ti
124
timjoh
Bmw 330d-10 e91
Vad va det för färg på den? annonsen är borta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.