|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hejsan har vart och kollat på den här m3an 2 gånger nu och kan inte finna några fel mer en lite repad fälg och lite nött förarstol. Men känns som om något är lurt med bilen när det är us import och stor 320hk på transportstyrelsen men säljaren hävdar 343hk. serviceboken är i fyld både från usa och här i sverige lika så. priset är så himla rätt för mig men kollar man på övriga står den för hållande vist lågt. mvh Länk | |
|
ja dom har väl inte riktigt samma effekt i usa om jag inte minns helt fel SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
| har jag fattat det hela fel men dom har vell 333hk i usa ? | |
|
Eftersom det är en US import så är väl Carfax klockrent! Beställ en sån utdrag så får du veta om den har varit krockat eller annat ev skumt! Alpina B8 Länk |
|
|
Stämmer med 333 hk Länk |
|
| kan det blivit fel vi importen efter som det står 321 när jag beställde hem info från carfax ? | |
|
Amerikanerna räknar ju hästkrafter på något annat sätt... en bil som jänkarna säger har säg 100 hk påstår vi i Europa har 101,1... typ :) |
|
|
gy,,varför US-imp?Som att be om problem. i den prisklassen finns ju som ex. Länk |
|
|
Skulle ha viss förståelse för dig om priset var attraktivt på denna US import med 17 000 mil på nacken men förstår inte vad som är attrativt i det här fallet. Varken pris eller historik. Är det extraljusen innanför stötfångaren? BMW M-POWER |
|
| Det kan bli en dyr historia att köpa det billigaste skräpet som finns, behöver dock intr vara så men risken är stor att det blir så. | |
|
Denna Usa import har ju vart upp förr, förstår inte varför det verkar finnas ett sånt intresse för den? 17500mil vid bes i höstas och Usa import, kollar vissa bara efter billigaste på blocket? vem här på autopower känner sig sugen ta ut 150k och köpa den? Den du länka bianca går här i Gävle och har inte kört den men kollat in den live och ser riktigt fin ut |
|
| det som är attraktivt för mig med den bilen är manuell vill inte ha smg hört många som inte trivs med den. den har inte rullat mer 17500 nu. sen är det så himla långt till dom andra på blocket. vad är värre med en us import gemfört med italien tex? | |
| om nån annan ser detta och är sugen på den m3an så avråder jag alla då den blev skrotad 2006 i usa sen va den över i litauen och sedan inmportterad till sverige | |
|
Som med dem flesta andra us importer då!! Just därför ska man undvika dem:-) |
|
|
Ja den hade ingen vacker title direkt; Länk Kanske värt ett mail till firman? |
|
|
Gy: Välkommen till AP och forumet. Mitt råd till dig är att, om du har möjlighet förstås, höja din budget något och sats på en, troligtvis, bättre M3:a. Skippa de billigaste M3:orna på blocket. Finns oftast en anledningen till priset vilket då oftast innebär dyra reparationer och andra tråkigheter. Om du inte har möjligheten eller av annan anledning inte vill höja din budget så vill jag avråda dig från att köpa en M3:a. M3:or från USA har VÄLDIGT ofta samma historik som bilen du tittat på. AOC 915, AOC915. Bra att du sökte hjälp här inne. Nån "stackare" kommer troligtvis att köpa den bilen utan att veta bilen historik. Riktigt tråkigt. Mvh Jimmy |
|
|
Som redan sagts även om M3 e46 börjar att billiga att köpa så är det fortfarande en svindyr bil att äga, däck, service, försäkring, soppa etc. etc. Just av den anledningen så ska man även undvika de billigaste bilarna som är till salu, en halvrisig bil som köps billigt av någon som egentligen inte har råd att äga den blir rena raset efter ett par år. Den finns givetvis undantag men generellt så stämmer det nog rätt bra, kollade på flera tveksamma ex. när jag själv var spekulant. USA bilarna ska man nog skippa helt eftersom de har sjukt dåligt rykte vid det här laget eftersom så många varit krockade. |
|
|
Ja, många glömmer att 20 000 i budget i spannet 150 - 170 000 (ca 15% av inköpspriset) bara är en utökad service, och lägger man där till bromsskivor, en omgång däck så är man förbi de där 20 000 för längesen. Alltså, lägg på 20 000 och hitta ett finare objekt. Eller så är den ännu en i kedjan som köper bilen, kör den en sommar och blundar för de snedslitna däcken och serviceindikatorn och säljer den ännu billigare på blocket till en annan stackare om inte har råd... till den tillslut hamnar på skroten. |
|
| Finns de inget sätt att sätta åt firmorna som säljer dessa skitbilarna? Är de verkligen fullt lagligt att göra på de här viset? Våra egna svenska bilar är de ju så jävla noga me att allt ska va riktigt me..Sen kan de köra runt värsta skroten på vägarna.Tycker besiktningen borde kolla upp när bilarna regas i sverige om dom tidigare varit utdömda i nåt annat land.Att dom varit utdömda måste ju betyda att de inte funnits nån möjlighet att laga upp dom? | |
|
Problemet att få bort dom där bilarna är väll att det finns någon form av kryphål just i Litauen har jag för mig, har för mig att det är det enda landet i Europa som tillåter att man reggar en skrotad bil igen. När den väl har reggats och tagits ut på gatan igen så antar jag att det inte finns något sätt att enligt lagen få den obrukbar i Sverige. Rätta mig gärna om jag har fel eller delvis rätt för det här är bara vad jag har för mig att jag har läst någonstans i en tråd här på AP Bränsle är till för att brännas |
|
|
De som säljer dessa bilar är "troligtvis" skojare, det som förvånar mig är, varför döljer de inte enkla spår så som de där äckliga reflexerna på fronten som inte finns i europa? Det kan väl ändå inte bero på okunskap om att de ser annorlunda ut i usa? Denna detalj är det första som jag lägger märke till och enligt mig så är det ungefär som att köpa en kopia av en finare klocka. (Till utseendet OK, men invändigt har man läst om många skräck exemplar där balkar och chassie inte stämmer för fem öre) Personligen skulle jag aldrig komma på tanken att köpa en USA importerad BMW bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.