AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.398

Vågar man köpa saab nu? 9-3 cab -06

Du
59
DubbleG
328 Ci -00
Vad tror panelen, vågar man köpa en saab 9-3 cab -06? Kommer det att finnas reservdelar? Hur kommer värdet att stå sig? Kanske rent utav är dumt eller vad tror ni?
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Reservdelar tror jag inte blir några problem men värdet är högt osäkert! Om det inte är riktigt bra pris på den så skulle jag inte köpa tills man vet vad som händer med Saab.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Skulle personligen inte köpa en SAAB om jag inte fick den mycket billigt.

Vissa reservdelar kan nog bli kritiskt framöver, särskilt då cabrioleten är en nisch-modell och har många specialdelar.
Servicedelar som filter, tändstift och chassidelar är nog inga problem - där finns det många "piratdelar" (även i OEM-kvalitet).

Finns ju bevisligen mängder av SAAB-bilar som redan nu står still i väntan på reservdelar som ingen vet när eller om de kan levereras...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Äsch....det är absolut ingen fara att köpa SAAB...reservdelar finns och kommer att finnas inom överskådlig tid...åtminstone till begagnade bilar med något/några år på nacken. Ny vete fan om jag hade köpt förstås...

Frasse
Jag skulle inte tveka iaf om det är en sån du vill ha. Finns åtminstone till alla 9-3 modeller med tak massor med piratdelar....
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Det bådar ju inte väl:

Länk
ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Nuvarande 9-3:an samt förra 9-5:an tillverkas ju i Kina, med i stort sett samma utförande som fanns på de som tillverkades i Sverige. Det borde väl borga för att reservdelar finns tillgängliga. Sen finns det ju mängder på skroten. Förhandla ett bra pris bara!

La
305
Latorparn

325da Touring -08
120dm -14
Saab Sonett 3 -72
Ja. SAAB själva tillverkade inte en enda pryttel till sina bilar. Man köpte in allting från underleverantörer och monterade ihop bilarna.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
...problemet är väl bara att det finns stor risk att SAAB:s KK drar med sig underleverantörer pga uteblivna betalningar och avbrutna kontrakt gällande leveranser av delar till nya bilar.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
172
M.P
728I -96 Alpineweiss
750iA -90 Diamantschwarz
525iM Touring -96 Petrol Mica
525iA -93 KROCKAD
Diamantschwarz
Om man ska spekulera lite olika senarior så kanske saab delar blir dyra i framtiden vem vet.
Men delar kommer nog att finnas.
Du
59
DubbleG
328 Ci -00
Tackar för svaren. Som de flesta skriver kommer det säkert finnas delar iaf vanliga slitagedelar, är nog mer orolig för delar som är specifika för just cab mod som kanske kan bli problem. Måste säga att jag mest är orolig över vad värdet kommer att vara om 3-4 år, kanske är mer eller mindre omöjlig att bli av med då.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Redan idag skrotas det 9-5or för att det inte går att få fram delar till dem. Exempelvis nycklar och fjärrlås/larmdelar går inte att få fram.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.