|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Jag undrar vad ni kör för oljor i era M5or. På Castrols hemsida rekomenderas TWS oljan! Men är det någon skillnad på den och Edgen? Isåfall vad? Viskositeten är givetvis 10w-60! Mvh Michael | |
|
Som jag förstått det av alla oljetrådar som kommit upp på denna sida så är Edge:n samma olja som TWS:en. Själv har jag kört på Edge ett bra tag men hittade en billig återförsäljare i min stad av TWS:en så det blir det som hälls i motorn i vår. |
|
| Beställ Edge från Länk | |
|
Tackar för svaren! Det var just den sidan jag tänkte köpa ifrån, därför jag undrade =) |
|
| Endast 5 liters varianten är typad för M-modeller. | |
| Va? Edge 10W60 + TWS Motorsport finns i 1L med om det var det du menade. | |
| Men inte hos Mapodo just nu, de har bara 5-liters. | |
| OK. | |
| Nu har de 5 liters inne som är typad för våra bilar. | |
|
De är väl samma klassning? Skillnaden är bara att de står att den är till för BMW's M-modeller? De kan man väl leva utan!... Har för mig de sist jag jämförde en TWS flaska mot senaste leveransen som blev EDGE i 1L-förpackningar. |
|
|
Även på EDGE 10W-60 står det "Exklusivt godkännande för BMW M modeller". Länk Vill minnas att EDGE 10W-60 är ett nyare varumärke, men TWS finns fortfarande kvar i handeln. |
|
| TWS heter den bara hos BMW, hos andra är det EDGE som är handelsnamnet. | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Johan! Var är du? :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| Visst är det även så att TWS och EDGE har samma egenskaper medan EDGE Sport är en helt annan olja som man inte ska köra med? | |
|
TWS & EDGE är exakt samma olja!! Edge Sport är inte rekommenderad till BMW M |
|
| Den jag beställde sist från Mapodo hette EDGE Formula RS.. då hade jag läst mig fram, här på forumet, till att även den skulle vara samma som EDGE och TWS. | |
| Edge RS är inte typad för våra M-bilar. Kolla förpackning. | |
|
Håll i hatten innan ni köper EDGE så det inte blir fel. Det finns två olika Edge 10W60. Rätt: Länk Länk ska de se ut Fel: Länk |
|
| Eller vafan, nu står det ju "Für allas BMW m nånting" på den billigare edge också, finns det helt plötsligt 3 olika varianter? :/ | |
| På den du säger är fel så står det att det även är för M serien.. | |
| Ok, du såg det.. Du var snabbare:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.