|
|
|
|---|---|
|
Hej, har ett problem med min 525D E60 -05 så fort det blir kallt ute så startar inte bilen eller jo bilen startar fast efter 6-7 försök och ibland efter 10 försök. Så fort bilen blivit varm så startar den hur bra som helst. Jag har bytt batteri till både 115Ah och till 95Ah (Testade mitt M5 e39 batteri) men det var samma problem. Någon som vet vad detta fel kan bero på? MVH Papic | |
|
Antagligen dåliga glödstift eller möjligtvis läckage nånstans i bränslesystemet, kolla först om du har några felkoder. Mvh |
|
| Glödrelä..samt stift får du högst tröligt som svar om du låter koppla upp bilen..när det är under nollan så ska du få ett meddelande när du vrider på nyckeln att du ska vänta lite för den behöver glöda. | |
| Glödstiften byttes förra vintern. Jag tror fan också att det är glödrelät. Vad brukar ett sånt kosta? 1500? | |
|
ska det inte komma ett meddelande när den glöder? min var svårstartad nu när det var -10, men den indikerade ingen glödning...? borde den inte göra det när det är så kallt? Kanske är glödrelät då? Ska tilläggas att min blivit mer och mer svårstartad...kanske glödstiften? Mvh / |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.