|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Kan ni nämna bilar med lite högre sitthöjd? och som inte är en SUV/Famljebuss. Jag känner till : Golf Plus Volvo Crosscountry Audi motsvarande Crosscountry (glömt namnet) Skoda Yeti (Hamnar väl kanske på gränsen till SUV-skaran av bilar) Subaru Outback (?) ..den ser högre ut. .... | |
|
Mitsubishi ASX + VW Tiguan är väl också bilar med lite högre sitthöjd.. Ok, kanske räknas in i "mindre SUV-klassen".. Mvh Janne. |
|
|
BMW X1 - ungefär lika mycket/lite SUV som en Volvo XC70. Ungefär detsamma gäller Mini Countryman. /Masten |
|
|
Ytterligare några: - Seat Altea XL Freetrack - MB B-klass - Toyota Urban Cruiser /Masten |
|
| Renault Scenic... | |
| Touran/ cross touran. | |
|
Mercedes A-klass, alla generationer från och med 1997 till idag! //Bjersér |
|
| har du mer krav än hög sittställning?? annars har ju merca bra priser på helt nya a-klass nu.. vad är din budget? samt motor med mera?? | |
| jag upplever de nyaste V70 som extremt komfortabla att åka i vad gäller översikten och känslan av höjd man får | |
| Varför inte köpa en suv då? Samtliga bilar här är det väl tveksamt om sitthöjden är speciellt mycket högre (tänker på diverse allroad-versioner). Vill man verkligen ha högre sitthöjd får man nog ändå kika på småsuvar typ X1 och upp. | |
| Nissan Qashqai | |
| Ford C-Max | |
| Toyota Tundra, Nissan Titan, Ford F150, Cadillac Escalade.. Eller? | |
|
Inge svar från trådskaparen så han kanske ndå slog till på en Cadillac Escalade ;) BMW CS #07491 |
|
|
BMW 5-serie GT om man har budget för den. AMG är tyska och betyder "roligare än så här har man inte med kläderna på" |
|
| Hyundai Atos med dubbla barnkuddar! ....sorry, kunde inte avstå ;) | |
| VW Touran är rätt trevlig med DSG-lådan sålänge den fungerar... | |
| Toyota Tundra, najs! Kan man lasta lite. Och tanka oftare. | |
|
Tack för alla svar!! Ledsen för sen återkoppling! Får se vad det blir i framtiden. Är jäkligt sugen på en Golf Plus, 8,5cm högre sitthöjd än vanliga golfen. Någon skrev "höj stolen" , nja, jag är 187cm lång o skulle slå i taket i en vanlig bil, samt att jag kommer få mkt dålig sikt ut, har redan svårt att se vissa rödljus o får ofta böja på hela kroppen för att se när det blir grönt. Nissan Qashqai, VW Touran och Huyndai Santafe mm, dessa bilar vågar jag nog ändå kalla SUV-klass, även fast många av dem kanske inte har 4-hjulsdrift. Jag skulle varit tydligare o skrivit crossover, det är en sådan jag vill ha, alternativt en högre "vanlig bil" som Subaru, xc70 mm. Visst är det säkert kungligt skönt att ratta en stor SUV, men dyrt också med både soppa och reparationskostnader samt drift(bl.a. stora däck/fälg som kostar skjortan) |
|
| Kia Venga låter som din bil! | |
|
Provkörde Subaru Forester med Dieselmotorn. Klart mycket trevligare än vad jag trodde. Mindre bullrig än golf och tiguan. Ligger på min lista över intressanta bilar. Och får dra 1400-1500 kg med b-kort. Och 2000 med BE. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.