AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
5.426

Hur rengöra lacken som drabbats av intorkad fågelskit?

Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Jag tvättade av bilen i går och upptäckte att jag inte fick bort fågelskiten som landade på mothuven tidigare i veckan.
Jag har testat schampo, afettning, insektsbortagare och vax men det ger inget resultat.
Finns det nägot bra medel som fungerar eller bör man lämna in bilen till ett bilvårdsföretag, i sådanna fall önskas tipps på ett företag som ligger på södra sidan av stockholm eller ett par fem mil söder om stockholm.
Lite orolig att jag åker på lackering men önskar testa det som kan göras innan en omlackering.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Våtslipa och sedan en polering är troligtvis vad som behövs.
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Ja våtslipning går nog åt. Körde hårt med rubbing på min lack men i visa vinklar ser man att lacken ändrat karaktär och blivit "vågig". Då låg skiten på endast en dag.

/Rikard
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Köp en rubbing och rubba med en skumgummidyna eller något kör lite lokalt bara, och kolla om det blir bra, om inte så gör om. Du vet, ungefär som när man spacklar och slipar; en gång till, nehej, inte bra, en gång till då. Kolla på gör-det-själv-tipsen, eller fråga en bra bilvårdsfirma hur du skall göra. Meguiars har ju rätt bra grejer.
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Tack för svaren, blir att boka tid hos bilrekondare och hålla tummarna.
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Det visade sig att det inte var måsskit!
Det kommer ifrån ett garage på min arbetsplats där det har blivit ett vattenläckage varvid vatten runnit i genom hål i garagetaket.
Det har blidats typ stafliter vid hålen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.