AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.816

Värdering av en BMW 330d

Li
34
Linkjr
335d E92
Jag la ut min BMW 330d E46 årsmodell 02 på Blocket för några veckor sedan. Några har hört av sig men då hade det varit mest byten och skambud. Jag är inte intresserad av byten. Nu undrar jag om ni kan värdera min bil samt ge mig tips på saker som kan förbättras i annonsen. Jag är medveten om att bilderna är inte av toppkvalité.

Länk

Li
34
Linkjr
335d E92
Annonsen hittar ni här:

Länk
M_
467
M_Tech
Bmw 540IA Msport -18
Städa lite o lite bättre bilder priset vet jag inget om.
jo
78
jokso
320D Touring M-Sport -08
jo, tvätta bilen ut och invändigt. Tycker den är lite dyr med. 49.000 kanske?
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
"Jag har ägt bilen i över 1 år", 14 månader för att vara exakt, är knappast något skryta med i annonsen. Den har ju dessutom nio ägare på nio år innan dig. Det är dessutom en "George" som säljer bilen när ägaren i själva verket heter något helt annat.
Annonstexten är OK, bilderna är inte speciellt tilltalande och bilen ser solkig ut invändigt. Varför har du suddat ut sista siffran när man ändå kan lista ut reg.nr. på fem sekunder?

MVH Christofer
Li
34
Linkjr
335d E92
Jag ska rengöra bilen o ta några nya bilder. Priset är dock rätt enligt mig.

Bilen står inte på mitt namn pga dyr försäkring. Jag heter George och det är jag som säljer bilen eftersom det är min bil. Att det finns 9 tidigare ägare är väl inget jag kan styra över. Regnr kommer att synas i de nya bilderna. Jag skrev att jag ägt bilen i över 1 år för att vara ärlig. Men visst jag kan jag ta bort det till nästa gång.
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Inredningsbilden säger allt, sälj den för de högsta skam budet du fått. En bil som aldrig blivit städad har nog aldrig fått en ordentlig service heller.
Så tolkar jag den bilden. Bilderna i säg av väll helt okej men att sälja en så skitig bil.

Lägg dig 5000 under de bilar som liknar din till mil/motor till en början.

Lycka till /Rikard
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

OM priset är rätt,som du säger,då förstår inte jag varit du vill ha den värderad?
Li
34
Linkjr
335d E92
Bilen är nyservad vilket också står i annonsen. Den är inte alls så skitig invändigt även om man kan tro det när man tittar på bilderna. Men nya o bättre bilder kommer att tas där bilen är ordentligt rengjord.

Ang priset. Givetvis kan jag gå ner i pris till ex. 55000 SEK vid snabb affär. Men om man jämför den med andra 330d av samma årsmodell o miltal så begär dem ju exakt lika mycket om inte mer. Dessutom är det den billigaste 330d sedan årsmodell 02 på blocket.
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
Med en renare bil och mer säljande bilder kan du nog hålla ditt pris och se om det är rätt satt. Sen hänger det ju på hur snabbt du vill bli av med den, priset har stor betydelse när man ska sälja.
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Jag tror att vinröd/vinröd skrämmer de allra flesta (förutom ev kvinnliga köpare..? Om det nu skulle finnas några kvinnliga köpare till en 330d...).
Samt att bilen, eller åtminstone bilderna, så som tidigare påpekats, ger intrycket av att ägaren inte är särskilt noggrann med sin bil.
Din bil, eller åtminstone bilderna, ger ett intryck som gör att du måste vara billigare än motsvarande bilar. I så fall är ditt begärda pris helt fel.
I dagens läge är det svårt att sälja en begagnad bil och alla bilar med stora dieselmotorer är väl rätt så kalla.
Jag skulle kunna tänka mig att betala max ca 55 000:- för en motsvarande bil om den ger ett attraktivt intryck och är i mycket bra skick (men jag skulle inte köpa din bil ens för 45 000:-).
Det är bara mina egna personliga åsikter, även om jag inbillar mig att flera tänker ungefär som jag..?
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
Ulf530>>Tror det flesta aktiva på detta forumet tänker som du.

En 330D från -02 är inte så snål som dagens dieselbilar. Kan tänka mig att det nästan är en halvering i förbrukning med samma antal hästar. Sen är skatten säkert högre med.
Li
34
Linkjr
335d E92
Jag har inte bråttom med försäljningen. Får jag inte åtminstone 55000 SEK för bilen så kommer den inte heller säljas. Har inga problem med att behålla den i ytterligare 6 månader då bilen är fantastisk på alla sätt o vis. Och återigen ang bilderna. Det enda som är smutsigt invändigt är mattorna i bilen och att det ska sänka värdet på bilen såsom vissa säger köper jag knappast.

Bilen är bränslesnål, faktiskt jämförbar med dagens bilar trots 10 år på nacken. Skatten är ju dyr på varenda diesel bil som saknar partikelfilter. Jag sålde för 1,5 år sedan en passat-1999 tdi som hade gått 34000 mil utan problem inom 1 vecka.
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Tyvärr så tror jag att risken är stor att värdet fortsätter sjunka ju längre du väntar. Det har hänt väldigt mycket på marknaden de senaste 1,5 åren, sedan du sålde din förra bil.
Bruksvärdet för dig kanske är 55 000:-, det behöver inte vara fel, men jag tror det kan bli svårt hitta en köpare till din vinröda/vinröda bil som är beredd betala dessa pengar.
Du må påstå att din bil är hur ren och fin som helst. Jag och flera med mig har bara vänligen påpekat att den ser ofräsch ut på bilderna.
Jag (och flera med mig?) uppfattade det som att du önskade tips och synpunkter? Men om du bara vill bortförklara dina bilder så får det ju stå för dig. Men personligen så tror jag tyvärr inte att dina bilder blir bättre eller att din bil blir mera lättsåld oavsett vilka bortförklaringar du kommer med.
Därmed sätter jag punkt för mina tips/synpunkter i denna tråden.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Bilen ser skabbig ut på bild, skulle valt bort den direkt. Om den är fin som du skriver, byt bilder pronto.

MVH
Robert
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
Jadu du verkar ju inte ta emot den hjälp du får utan bara försvarar en skitig bil. Bara mattorna som är skitiga. Hur ser trösklar, växeldamask, ventilationsgaller mm ut? Är det rent?

Ett sista tips, kolla modellguiden och sen kan du försöka försvara att din bil är lika bränslesnål som en nyare.

Därmed sätter jag punkt för mina tips/synpunkter i denna tråden.
Li
34
Linkjr
335d E92
Att värdet sjunker är naturligt och även om den sjunker i värde om 6 månader så är det OK för min del. Bilderna är inte bra, absolut. Och dem kommer att ändras till nästa gång. Men då många sagt att den inte är värd ett skit pga smutsiga mattor, det däremot är dåliga argument anser jag.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Städa bilen.. Ser förjävlig ut innuti.. Vill vara ödmjuk, men den dära lorten skrämmer nog alla ev. Köpare...
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Håller med "melzen". Det är ju inte bara mattorna som ser skitiga ut. T o m frugan sade att hon aldrig skulle kollat på bilen som den såg ut på bilderna speciellt invändigt! Här får du en bild på min förra 330xd: Länk Ska du få den såld till bra pris med dessa mil så måste du tyvärr lägga lite energi på bilen. Det är min tips.

MvH Bmw 4-ever
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.