AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
17.638

Spec på ny F11?

Sida 5 av 5
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Anders S. Vem riktar du dig till?

Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Förtydligande,

Att aut avbl backspegel har någonting med angel eyes att göra har jag aldrig hört. Låter osannolikt. Kan någon bekräfta det i så fall?
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Anders: Det måste väl vara enklast att du frågar din säljare om detta.
Som jag förstår det krävs det antingen autm avbl innerbackspegel eller komfortstolar för att få Angel eyes.

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Låter ju helt befängt. På vilket sätt har dom någon som helst samband?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Hör inte angel eyes till xenon?

Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Hellstrom,
Vågar inte fråga. Känns så långsökt att jag inte ens skulle ställa frågan. :)

Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Att köra 520 på privat och X5 på firman skulle kunna funka, men jag misstänker att jag måste ha väldigt starka argument och bevis för att blidka SKV vid en kontroll. Hade jag kunnat visa att jag bara kör med släp kopplat och som är så tungt att en F11 inte får dra det hade det kanske kunnat gå.

Har aldrig heller hört att man måste ha avbländad backspegel för att få angel eyes. Det står i specarna för F11 att det är standard med LED på varselljusen och DRL.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Angel eyes är standard. På alla modeller!
Är ju BMW:s signalement. Vem har hört annat?

Blogg för er med stort bilintresse: Länk
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Har inte sett någon f1x utan angel eyes. Jag har varken aut bländbar backspegel eller komfortstolar men givetvis led angel eyes som är standard
Ro
972
Robert J
Var och satt en med sportstolar och skinn samt en med M-sportpaketets stolar och klädsel. Fasen vad svårt det blev!!

Valet står alltså mellan en vit med M-sport och en metallic med komfortstolar och skinn. Tydligen har man tagit bort kopplingen mellan stolsminnena och förarprofilerna så den ställer inte in sig beroende på vilken nyckel som används. Det var väl både bra och dåligt.

Den har heller inga små lysidoder för stämmningslyse alls som standard, det är ambientlight paketet som gäller om man inte vill ha bäck-svart i cupén.

På måndag tänkte jag beställa så det blir väl att våndas hela helgen. :(
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Några reflektioner på utrustning så här i efterhand när jag väl fått min bil.

Aut bakluckeöppning - Har jag haft tidigare, nytt är att man kan öppna "shoppingluckan" med nyckeln. Bra och smidigt.

HiFi DSP - Är ett steg upp från det jag hade i E61 och det är STOR skillnad. Det trodde jag inte.

Komfortstolar i dakota - Hade jag också tidigare och dom känns ungefär likadant, fantastiskt sköna. Dock tycker jag det verkar vara mindre justermån på det övre ryggstödet, dvs för att vinkla nacken framåt och bakåt. Någon som upplever samma?

Rattvärme - Vad finns det att säga? Det kanske mest prisvärda av alla tilläggen. :)

M-pkt med 19" fälgar - Riktigt bra komfort, känns betydligt lugnare och mjukare än samma kombo på E61. Visserligen har man väl gått upp en storlek i "gummi" på F10/F11 men jag vet inte om det enbart är däckens förtjänst. Bättre är det iaf.

Backkamera - Känns ganska bra att ha den, mer "koll" så att säga.

Musikgränssnitt för smartphones - Bra menyer och lätt att hitta sina låtlistor etc. Lite surt att man måste gå till reservdelsshoppen och köpa "dockan" till Iphone för 1700 spänn det första man gör bara :)

Aut Sportväxellåda - Ganska meningslös på en 520d, nästan på vilken 5-serie som helst skulle jag säga. Det ska vara 550i eller M5 som man kanske skulle glädjas åt att välja växel själv då vid lite aktiv körning.

Övrigt:
Nyckellösa starten, trevligt. Och visst finns det plats att ställa nyckeln, även utan rökarpaket.

Uttökat klusterinnehåll har jag inte ens hunnit fundera på än, kanske med tanke på att jag inte har någon annan F10/F11 att jämföra med..

Hur som helst känns bilen ypperligt trevlig så här långt. Större skillnader än vad jag hade förväntat mig. Tänkte att den kommer kännas som E61 men att den ser lite annorlunda ut. Men den visade sig vara betydligt tystare och bekvämare än förväntningarna som sagt.

kul att du blev nöjd med bilen Anders, kan bara instämma med dina kommentarer. Dock så tycker jag komfortstolarna i F11 är betydligt skönare än i E61. Även jämfört med X5 som jag hade. Vet inte om det är inbillning, men de känns iaf skönare. Sen tycker jag det är rätt enorm skillnad i komfort, ljudnivå jämfört med E61, även om jag fortfarande tycker att en E61 med M-sport är riktigt snygg!

/Anders
Ro
972
Robert J
Grattis!! Alltid kul med ny bil! :)

Jag får fortsätta tröska runt i Passaten till mitten av Maj...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Fler reflektioner...

Saknar tidigare utförande av farthållaren. Mycket lättare att med spak sköta farhållaren än med knappar som jag iaf så här långt måste titta på vad jag gör. Kanske en viss vanesak men jag tvivlar. Saknar tidigare utförande..

Men jag måste återupprepa, den går ju så mycket tystare och mjukare än förra bilen. Enorm skillnad.
Ro
972
Robert J
Det jag har provkört F11 så säger jag samma sak, mycket tystare och komfortablare än E61. Har dock inte provat någon med M-chassie men jag tror inte det kommer att bli outhärdligt stötigt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.