AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
17.640

Spec på ny F11?

Sida 3 av 5
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Tack för bilderna som faktiskt visar att informationen är mer utbredd på displayen, inget dramatiskt men infon mellan mätarna är flyttad ut till kanterna samt kompletterad med en ytterligare räckviddsmätare i nedkant på hastighetsmätaren.
Är det bara i mina ögon som det utökade instrumentklustret känns överskattat?

Eluppvärmd ratt eller gråtonad överdel av framrutan (så man slipper bli bländad av solen) hade jag prioriterat högre.

Men jag vet samtidigt hur svårt det är när man blir drabbad av fåfängan :-)
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Nix, Black Panel är inte överskattat! Ruskigt prisvärt för att vara en BMW option :-)
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Jag trodde väl också att det skulle innebära lite ytterligare funktion men med tanke på priset så är det väl helt ok. ( Inget jag heller skulle prioritera men kanske slentrianmässigt kryssa för med tanke på priset. Tycker ambient light är än mer prisvärt om man jämför dessa options)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Nu är min order lagd, dock inte påskriven. Någon som tycker jag saknar något?

520dT
Svart II
Läder Dakota Svart
-M Sportpaket
LM-Fälg 351M 19"
Komfortstol fram el. inställbar
-Comfortpaket
Stöldlarm
PDC Bak o fram
Xenon
Klimatautomatik
Förberedelse Bluetooth
-Utr Fabriksmont
Eluppvärmd Ratt
Aut sportväxellåda
Aut bakluckeöppning
Ej Modellbeteckning
Backkamera
Vindruta med grå överkant
Stolsvärme bak
Ambient light
Extra 12V-uttag
Rökarpaket
Hifi System DSP
USB-anslutning
Musikgränssnitt smartphones
Svensk Språkversion
Utökat klusterinnehåll
He
198
HenrikJ
320da -11
Panoramaglastak.
Själv köper jag ju inte en Touring utan Panoramatak, så där har du en punkt, en annan är värmaren. Annars jättefin spec och bil! Svart II är solidsvart? Antagligen den känsligaste färgen du kan välja, snygg ren, hemsk skitig. Skulle gått på en annan färg, vit om du inte vill betala tillägg för metallic, annars gillar jag Sophistogrey, väldigt läcker färg. Vad har du för paneler? Aluminium?

/Anders
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

För att få in bilen under 500 så måste några grejer få stryka på foten, tyvärr. Panorama för 18 och värmare för 17 är helt enkelt bortprioriterade i förhållande till kostnaden.
Ang färgen så har jag en vit E91 idag och har lite grann ledsnat på färgen, även om det fortfarande är snyggt. Kör idag även en Carbonsvart E61 och vill inte välja samma. Hade en Svart E60 tidigare och visst är det en otacksam färg men jädrigt snygg nytvättad :) Så du har helt rätt, den är känslig men jag är medveten om problemet. Safirsvart går ju inte att få vilket jag tycker är helt vansinnigt egentligen..
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Håller med specen - med den budgeten hade jag valt samma... nästan. Hade personligen hoppat över backkameran eftersom jag tvivlar den överlever några vintrar med slask och slabb. Tror flera trådar om något år kommer att handla om just kameror som lagt av... :( - men jag har gärna fel på den punkten!

Gillar också att du lagt till rattvärme - tänkte på det i morse när jag körde ungarna till dagis o skola.

Utökat instrumentkluster, kanske?

----
BMW CS #6212
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag har backkamera på min Lexus, funkar kanon så länge det inte är slak på vägen. Då blir det suddigt fort. PDC funkar lika bra.
Jag hade valt till automat på en 520d.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Automat är med, utökat instrumentkluster är med.
Backkameran känns vettig tycker jag, men visst, så här års kan den nog bli lite suddig..
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Tycker du valt en bra spec Anders S. Backkameran är praktisk men linsen blir mycket fort smutsig då F11:s bakparti formligen suger åt sig smuts!

Jag hade dock valt bort solid lack men smaken är delad :-) Är mycket nöjd att jag valde Sophistogrå i st för Carbonsvart...

Aut bakluckeöppning är det jag saknar på min bil, tror du kommer ha nytta av det tillbehöret!

Stora HiFi paketet är dyrt men värt pengarna i mina ögon.

Grattis till en fin bil!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tack!

Bakluckeöppningen har jag idag och det är ett mycket uppskattat tillbehör, det och rattvärme är nog dom tillbehör som jag anser mest prisvärda av alla. Ökade från Hifi som jag har idag till DSP och hoppas på en förbättring då det förra inte var så där jättemycket att hänga i granen..
Blir många tvättar närmsta åren men det är ett av många skitgöra som jag faktiskt uppskattar. :)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Har precis bestämt mig för att byta bort LM 351 19" och backkamera mot Panorama glastak. Om det går vill säga, inte säkert då det var ett tag sen jag beställde bilen.
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Man kan väl ha nyckeln i fickan så man behöver inte pröjsa för Comfortacces:)
Si
61
SimonThePilot
Bmw 530d xdrive G31 2018

Bmw 116i 2015

vw polo 2015
Hej, jag har haft min F11 i ganska exakt 2 månader nu och är supernöjd. Det jag känner att jag saknar i specen är (i prioritetsordning):

1) Elbaklucka, värt guld då jag nu drar mig för att öppna den när det är som skitigast ute
2) Rear Seat Entertainment PRO, barnen skulle älska det och systemet är helt överlägset övriga konkurrenter (Volvo m.m.) då du kan se på tv, DVD, se navigatorn, surfa på Internet (med internettillvalet med).
3) TV-Funktion - jag har köpt en mjukvara från DVDinMotion.com som fungerar perfekt. Då jag pendlar varje dag skulle det vara najs och kunna ha på nyheterna varje morgon på väg till jobbet. (inga moralkakor tack, jag utsätter mig inte för risk utan tittar bara vid rödljust m.m.)

I övrigt är jag otroligt nöjd över min spec, som för övrigt ser ut så här:
520d SportAut Touring, sophistogrå met., svart läder, sportstolar, svart innertak, panorama, Navigation Pro, black panel, klimator 4zon, BMW APPS, Internet, USB-musikgränssnitt och comfortpaketet så klart.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Simon, köp två iPad till barnen istället så kan de göra allt det där plus spela spel etc, du slipper marksänd tv men det finns väl inga barn som ser på vanlig tv idag ändå.
Det jag läst om att surfa i bilen är att det är som med en biltelefon från 2005, dvs uselt.
Så var istället glad att du sluppit eländet.
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Har i princip bestämt mig för att ersätta andrabilen med en 520dA. Då det är företaget som skall ha den måste jag fundera lite över totalekonomin då jag normalt brukar köpa bilar i 250-300 klassen till firman.

Fnular på två olika specar. En i vitt med M-sport och en i grå metallic med komfortstolar i brunt skinn och M-chassie. I övrigt är de lika med automat, sport/M-ratt, el baklucka, comfort paket, avbländade speglar mm.

Vad är mest värt som beg: M-sport eller komfortstolar?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Robert: Tror nog att M-sport står sig bättre. Eftersom det ingår sportstolar i det paketet, så blir inte skillnaden rent komfortmässigt mot komfortstolarna så stor heller.

Förutsätter att du matchar bilen med din X5a..? ;-)

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Hade det vart en E61 så hade det inte vart någon tvekan, M-paket på en sådan får man nästan tillbaka 20 på efter 5år. Det som gör mig lite tveksam är att en F11 i metallic med helskinn ser väldigt elegant ut. Metallic och konfortstolar/skinn är ju också rätt eftertraktat.

Får ta och kolla upp om jag kan leva med sportstolar och tyg/alcantara.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.