AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
17.641

Spec på ny F11?

Sida 2 av 5
Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
Jag funderar p å att beställa 520i Touring och sedan installera proMotech effektmodul: 184 hkr org. till 220hk, 270nm org. till 360nm.
bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

520i istället kör 520d är nog ett klokt val. 520d är i mitt tycke väldigt knattrig, stillastående direkt störande. Har dock inte testat nya 520i men den är säkert mer tyst.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ja, det skulle vara intresant med en tur med 520i - nu är ju den hopplösa föregångarna borta och prestandamässigt verkar det helt ok.

----
BMW CS #6212
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
520i kan säkert vara ett alternativ.
Men Diesel vinner i ekonomi och även i gången kan jag tänka mig.
Ljudet tycker jag inte stär det minsta. Diesel står sig betydligt bättre i andrahandsvärde också.

Så för min del blir det Diesel.
Cr
1.095
Craile
184 bensin hästar lockar ju inte direkt heller.
Komfortpaket
M-sportpaket
Automatlåda
Blåtand
USB
Hifihögtalare

Så skulle jag specat en F11 om jag skulle hålla en vettig nivå mellan nice to/need to have...
Svär väl i kyrkan nu men jag tycker det är behagligare med en dieselfyra än bensinsexa. Skönt att slippa varva. Jag köper dock att det inte låter lika bra men någonting ska jag väl ha Hifi pro till?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Min beställning har dragit ut på tiden men är nu på gång. Så här ser min spec ut.

520d Touring
Carbonsvart
M-paket
351 M 19"
Comfort
Automat
Eluppvärmd ratt
Aut baklucka
Komfortstol
Läder Dakota Svart
Stolsvärme bak
Ambient light
HiFi Pro DSP
Musikgränssnitt för Iphone
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Anders: Glöm inte USB uttag också, suveränt att slänga i ett 32GB minne med all musik man har.
Kupevärmaren.
Hifi Pro
Drag
Skinn
Sportstolar
Värme i baksätet
Sportautomat
Utökat kluster.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Hellström,
Den åker med automatiskt när man väljer Musikgränssnittet :)
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Är det någon som har bild på utökat klister irl så jag vet vad jag saknar ( att den är släkt när den är avstängd vet jag, men hur ser det ut i drift bakom ratten?)
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Freude:
Min bil Länk

Syns lite dåligt, men så fort man sitter i framsätet så tänds instrumenten upp.
Anders: Ok, det var inte så tidigare så dubbelkolla.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Utökat instrumentkluster är ju en no-brainer till det priset - så får man en "7:a" i bilen :o)

----
BMW CS #6212
Cr
1.095
Craile
M-Paketet lockar ju helt klart.
Men priset på det är ganska högt. Tycker denna modell är snygg även utan det.
Men lockar ju helt klart. Men priset lockar inte :(

Blogg för er med stort bilintresse: Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Lite beroende på vad man önskar för tillbehör i övrigt så kan skillnaden mellan m-pkt eller inte bli rätt stor, ja.
Men grejen är att om du istället för M-paket väljer en utan men väljer till 19"-hjul, sportstolar, m-chassi och m-ratten så är skillnaden inte mer än ca 10'. Så lite beroende på vad man vill ha i övrigt som sagt.

Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Jo att det tänds vet jag, men vad får man för mer information och åt vilket håll i panelen har man utvidgat klustret?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Innehållet är utvidgat - inte den fysiska storleken.

Från katalogen:
"Kombiinstrument med utökad omfattning, med funktioner som för kombiinstrument. Den högupplösta Info Display är här ," stor. Här kan till exempel den aktuella bränsleförbrukningen, räckvidden, färddatorns funktioner, väg-och trippmätaren samt navigationsanvisningar visas grafiskt. Bildskärmen har Black Panel-teknik – vid avstängd tändning syns den som en mattsvart yta. Endast de nedtill öppna kromringarna hos de runda instrumenten är tredimensionellt synliga. När bilen öppnas sluts kromringarna, och skalorna och instrumenten blir synliga. När tändningen slås på, lyser informationen från Check Control upp."

----
BMW CS #6212
Precis som Anders säger så blir skillnaden mindre, framförallt när bilen skall säljas då det på begagnatmarkanden är en ganska stor skillnad i andrahandsvärde.
Så om man likväl tänkt ha sportstolar, svart innertak, 18 eller 19-tum, shadowline mm så blir skillnaden inte stor alls och M-sport bör övervägas.

Dock valde jag själv bort det till min X3, men det var pga kosmetiska skäl. Ville ha en silver och det funkade bara inte med M-sport på en X3 i mina ögon. Men det är en annan historia...

Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Så i princip är skillnaden i drift att du har en utökad loop när du trycker fram info på infodisplayen.
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Kombiinstrument med utökat instrumentkluster ser ut såhär:

Släckt: Länk
Tänt: Länk

Bilen ifråga är en 520d demobil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.