|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Ska köpa mig en ny BMW 520d Touring F11 och hade tite funderaimngar om det är något speciellt i utrustnings väg man absolut inte får missa? Min spec än så länge: Alpin Vit Comfort paket Sportstolar i halv läder (Svart) M-Chassi M-Ratt 18" V-eker 328 Ambient light Något jag missat tycker ni? Eller några bra tips? | |
| Dragkrok elinfällbar glömde jag. | |
|
Bättre ljud kanske? Helljusassistent billigt och fungerar bra Comfortaccess för det finns väl ingenstans att göra av nyckeln i en f11? |
|
|
Instrumentkluster med utökad omfattning (black panel) känns synd att missa då det kostar i BMW sammanhang moderata 1500 SEK (finns ej i konfiguratorn av någon anledning) -Elbaklucka? - Comfort access tillsammans med ovanstående så får du öppning med "fotvift". |
|
|
elbaklucka definitivt, luckan är rätt tung och inte kul när det är så skitigt som i vinter, hifi professional för ljudet, sen beror det förstås på budgeten? Skinn, 19" lyfter bilen. /Anders |
|
|
Min prio hade blivit: 1. Black panel 2. Bättre ljud 3. Heljusassistent Finns det budget, så varför inte elbaklucka? ---- BMW CS #6212 |
|
| Sport automat låda. | |
| Personligen tycker jag att vita bilar passar bra med tonade rutor. Färgen på railsen gör också stor skillnad, jämför länkade bilder: Länk Länk | |
|
Jag har hört det där med att man inte har någonstans att sätta nyckeln på f1x. Själv har jag kvar den i fickan vilket är ett moment mindre och smidigare än tidigare bilar där nyckeln skulle både tryckas in och ur instrumentpanelen + att man skulle trycka på startknapp. Comfortaccess är säkert jättebra ( framförallt m "fotvift") men inte av anledningen att man inte har någonstans att sätta nyckeln. |
|
| Ursäkta, men vad är fotvift? | |
| Vifta med foten under bakluckan och ( med elbaklucka) den öppnas automatiskt. | |
| Det finns en avsedd plats för nyckeln i mellan dryckes hållararna om man valt rökarpaket. | |
| Shadowline och svart innertak är givet på en vit bil med mörk inredning. | |
|
Håller förresten med att automatlådan skall med - gör en helt annan körupplevelse! ---- BMW CS #6212 |
|
|
USB-anslutning? ---- BMW CS #6212 |
|
|
Om budgeten håller så tycker jag -Panroma -Svart tak -Sport lådan |
|
| Funderat på 520i istället för diesel? (Twin Power Turbo, 184 hkr samma som 520d) | |
|
Tack för alla svar :) Automaten skulle vara go men känns som för mycket tillägg för att få den. Svart innertak har jag funderat på Helskinn vill jag inte ha då jag tycker det är skönare med halvskinn. Helljusassistent känns helt onödig tycker jag. Hi-Fi ljudet ska ju med det klart :) Shadowline och Musik snitter för smartphones får nog också tilläggas. Tack för tipsen. Hur mycket tycker ni är rimlig rabatt vid en företags leasing? |
|
|
Vi har 11% i alla fall på BMW. Sen beror det ju på hur många bilar bolaget köper osv. ------- //Lövet |
|
| 10% får man om man är med i Företagarna. | |
|
Kolla BMW Business: BMW 520d Touring Business Comfort är en nettoprissatt modell (inkluderar Comfortpaket) och kan ej kombineras med ramavtalsrabatt. 339.000kr (Inkluderar alltså Comfortpaketet) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.