|
|
|
|---|---|
|
Larmproblem e38 -95. 740 ia Bilen har två larm, originallarmet och cargard eftermonterat. Felbeskrivning: När jag stänger av bilen för en stund, larmar på med cargard dosan som man ska, dörrar låses och allt e frid och fröjd. kommer tillbaka till bilen larmar av med cargard dosan, kliver in i bilen och ska starta, då går det icket..!! Bilens originallarm är fortfarande aktiv, och bilen går i skyddsläge. Finns tydligen en sån funtion, skall enligt instruktionboken vara i skyddsläge i 12 minuter om nån håller på att tjuvkoppla eller nåt. Detta problem uppstår endast då bilen stått larmad mellan 5-20 minuter, aldrig problem om bilen stått larmad i en timme eller mer tex över natten.. Har även hänt att jag har stängt av motorn och sen direkt vrida på tändningen, för att några minuter senare starta igen utan att vrida av tändningen, då är startspärren i originallarmet aktiverad igen och bilen går ej att få igång. Efter det Kliver jag ur bilen och larmar på med cargard, larmar av sätter mig i bilen igen efter 15minuter så går det att starta ibland, har som max fått vänta i 45 minuter. Så som jag kan förstå så är det originallarmet som strular. Kan man avaktivera/koppla ur denna. Skall på bilprovningen i februari, fasar för att bilen ej startar vid besiktning då dom stänger av bilen under besiktningen.. Funderar på skogsronsson(tändsticka) snart. (Bara trafikförsäkring) Så snälla ni underbara kloka bmwgurun, HJÄLP! Tack på förhand. Mvh Juha Haninge Tack för en kanonsajt som hjälpt mig många ggr.. :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.