|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har använt sökfunktionen men inte funnit något direkt "rakt svar" på följande problem. Har en 320 e46 03. Har bytt följande: Koppling, svänghjul, växellådsbussningar, urtrampningslager, kopplingscylinder, hardyskiva, stödlager samt tätningar till både diff och ingående axel i lådan samt de yttre bussningar till länkarmarna bak. Har även tagit bort den där ventilen som sitter vid kopplingscylindern, crv ventil? Har också kollat motorkuddar samt om hela bakvagnen är lös, utan framgång som tur är. Problemet är att jag dels har ett klonk när jag släpper upp kopplingen samt att hela bilen gungar till under växling i låg fart. Mao svårt att komma iväg från stillastående utan en massa host o tvekan ifrån motorn. Detta är ju givetvis riktigt enerverande då man lagt ner ganska mycket pengar o tid på att finna problemet. Finns problemet i lådan eller har jag missat något? Tacksam för alla förslag! Mvh Daniel | |
|
Kan det ha att göra med att du tagit bort CRV ventilen??? Tänkte mest på om du skulle satt dit den igen och provat med den på om det kan hjälpa. För den är väl till att styra kopplingen lite. Så man kommer iväg mjukt eller minns jag fel. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Hej! Ja, de kan ju iofs vara så. Den heter förresten cdv (clutch delay valve) inte "crv" fel av mig. Läste att ventilen skulle ta bort fjäder känslan i kopplingen och ge bilen bättre känsla och respons. Detta gör i sin tur, säkert, att man måste vara mer bestämd när man växlar? Får helt enkelt prova och sätta tillbaks den. Återkommer med resultat. Mvh Daniel |
|
|
Kalas. Hoppas det löser sig. Fanns ingen CDV ventil på min när jag själv läste om den tidigare. Mest kul att få veta alla fall om du får rätt på det och andra som kanske får problem framöver. Lycka till Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.