AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
6.352

Mycket får man se, men vad f-n är detta?

Sida 1 av 2
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Länk
En egen skräddare :P. En massa märkligheter på den sv-sålda 728an, vad har dem gjort med ratten och varför har passagerar-airbagen vitt tyg/läder över sig?

Ja det var bland det fulaste jag sett i Sverige.

Stephan
PW
298
PW
E38 735ia-99

Jag såg oxå....vad säger man. Ser bedrövligt ut...
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Observera att bilen är fullutrustad också hehe

Tror den har varit smälld sen har de fuskat ihop krockkuddarna och klätt dem plus lite mer av inredningen. Fronten måste vara hemmasnickrad ser mer ut som en modernare Volvofront. ftersom allt i fronten verkar vara utbytt så är det ju mycket som talar för en krockskadad bil. Skulle verkligen vilja se den här bilen på riktigt :D
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Facelift2000..
Snarare att man tappar hakan när man ser den.. ;)
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Den här var faktiskt värre än 328iA:n med recarostolar och guldrattmuff som tidigare låg som nummer 1 på min ful-lista.. Huvva!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Fronten i all ära, men bakluckan är ett litet mästerv(ä)rk av stora mått - med små medel har man lyckats få till en "unik" stil... ;o)

Den enda modifieringen som faktiskt inte ser så dum ut är avgasrören genom kofångaren - åtminstone på lite håll.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Kan vi inte gå ihop några stycken, ge killen 25 papp, de få delar någon kan ha nytta av tar vi, sen gör vi något drastiskt med bilen :D
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Den är inte fullutrustad.

Den är fulutrustad.......!
Ett nytt Litauenbygge? De kan åstadkomma vad som helst av en skrotbil och ett par hundralappar Intressant.

mrMPOWER
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Denna bilen är faltiskt svensksåld men visst kan det vara ett svenskt "litauenbygge"

14 ägare på 13 år talar väl också sitt språk hehe

Skickade ett mail på bilen men ska nog slå en signal i morgon, vissa samtal kan bli roliga :D
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
OMG :-O ännu en E38 i graven...

"BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den"

Mvh Jocke W
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Är det burnout på G i bilden??

jag kan förstå att någon tycker de vita inläggen är snygga (men inte i ratten!), de verkar ju dessutom vara gjorda med en viss finess. Skulle lika gärna kunna vara ett möjligt val från fabrik. Men när det sedan är "inristat" BMW i baksätet med något hemgjort typsnitt då skiter det sig riktigt ordentligt.

Och vad är det för bokstäver bak över BMW-märket?
mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
Definitivt vidrigaste inredningen jag skådat. Man blir köpsugen för att själv köra den till destruktion...
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Klart det är en burnout på G de vill ju visa hur snabb och stark bilen är, lockar säker många köpare ;)

Tror ni inte varenda krockudde i den bilen har löst ut? Varför annars klä om alla ställen där kuddarna sitter?

Millerone ska vi dela på den? :D jag kan tänka mig att köpa fälgarna till E39 an :)
TW
121
TWX
750 il -96
Krockkudden på höger sida är sitter ju under det vita och den del som är vit är mycket enkelt att ta loss och klä om med vit eller ta bort det och få tillbaka originalklädsel. skyddet över krockkudden på ratten är lika enkelt att återställa, jag tror inte att krockkuddarna har löst ut. Det går enkelt att byta dem om så är fallet. Höger kudde sitter med 4 muttrar och en kontakt till elen tar 5 minuter så är den borta( har en som ligger lös till salu om någon behöver). Ratten är lika enkel att byta skulle de ha löst ut så får man även byta säkerhetsbälten de har en laddning som drar åt dem och den sitter i den del som man knäpper fast bältet i också enkla att byta. Jag tror han/hon tyckte det var tufft med lite annorlunda klädsel för att inte vara som alla andra, sen att det inte blir till det bättre är ju inget som de förstår men man måste säga att den är unik till att vara en BMW 728.
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Men grejen är ju den att byta krockuddar kostar en förbannat massa pengar även om de är lätta att byta. Är ju därför det har gått stöldturer genom landet där kuddar mm stulits för att sedan monteras in i krockade bilar i litauen :/

Löser laddningen i bältet ut även om man inte använder det?

Eftersom fronten också är bytt tror jag den krockats och sen lagats så billigt det bara var möjligt.. Fronten ser ju inte direkt proffsigt monterad ut heller för den delen hehe
TW
121
TWX
750 il -96
Om man inte använder saker så händer det inget men bältet är förmodligen det första som används eftersom det är lag på att använda det, och bältes sträckarna löser innan krockkuddarna. Du ser ju bara skydden som sitter över kuddarna och de är enkla att ta loss och klä om som personen ifråga har gjort. Sen om den är krockad eller ej kan inte jag uttala mig om efter att ha titta på bilder
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Tyvärr så är det ju väldigt många som inte är som oss som använder bälte. Kör jag utan bälte känner jag mig helt lös riktigt otrevligt, kör jag med bälte känner jag mig mer som en del av bilen, någon som håller med?

Ofta ser man folk som kör utan bälte. På Volvo och Saab blinkar/lyser det en lampa i taket vid innerbackspegeln som bilen bakom kan se. Här i Göteborg ser jag ofta detta då jag kör hem från jobbet i mörkret.. Tyvärr synd men sant.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Ja!
Det känns väldigt olustigt att inte sitta fast i bilen!
Förutom då mätbara parametrar som att det är idiotiskt, livsfarligt, oansvarigt mot familj och samhället som skall betala sjukhuskostnad osv osv.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

marin849, anser du samma om adrenalinpundare i överlag?
Eller folk som inte sköter sin hälsa och därför kostar samhället?
Rida hästar, spela fotboll eller åka skidor kanske också är idiotiskt och livsfarligt?

När man pratar om vilka som kostar samhället pengar ska man va jävligt försiktig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.