|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
vilka är det nu då? Är inte så bra på alla bmw hjul. |
|
|
Fälgarna är i allafall snarlika, kanske t.o.m. samma modell. Då talar jag om länken i ditt inlägg. Letar själv nya fälgar till min e93:a, men vill inte ha lika som på 5 serien. BMW CS #5206 |
|
|
Stanic, Dom här är det Länk Original M172 till E60 med bredare bak (får på vippen plats även på E61). |
|
|
M172 är bland det snyggaste man kan ha på en E60/E61. Var själv på väg att köpa sådana till min E61 men valde till slut M6-fälgarna Länk ___ //Ulf |
|
|
Kör Nitro oxide 19 på min, men de är lite mörkare silver så det hänger på vilken färg din bil har. Min är Mysticblau. Bra kombination enligt mig. ***bmwcs 2202*** |
|
|
Dom fälgarna hade jag absolut valt om jag hade haft m-sport på min, Eftersom jag inte har det så tycker jag att det inte passar lite bra. Tror det är samma färg på min med |
|
|
Är dom här Org Fälg till E60: Länk |
|
|
Stanic: är det inte dessa style 124 Länk finns bara i 18!? Själv letar jag efter style 128 i 19". Hittar jag inget så får jag behålla mina style 123. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Har också för mig att dom finns bara i 18 tum, |
|
|
Dessa har jag fastnat för:Länk Tyvärr inte femekrat Dessa är sex-ekrade med bra djup bak: Länk |
|
|
Vad heter dessa fälgarna Länk |
|
| Vad är ET egentligen? | |
|
Inpressningsdjup på en fälg Fälgens inpressningsdjup kallas ET-mått eller offset. Detta är ett mått på hur långt in eller ut fälgen sitter i förhållande till fälgens mittpunkt, alltså avståndet mellan fälgens anläggningsyta mot navet till fälgens mittpunkt. En fälg som har ett inpressningsdjup/ET-mått på 45 sitter då 45 mm utanför fälgens mittpunkt. Ju längre inpressningsdjup fälgen har desto längre ut breddar fälgen. En fälg som har måttet 25 breddar därför längre ut än fälgen som har måttet 45. Det är viktigt att man har rätt mått på sin fälg. Ett för lågt mått kan göra att fälgen tar i bilens skärmar och ett för högt mått gör att fälgen tar i något i bilens hjulhus. En förändring av ET-måttet kan medföra att bilens vägegenskaper förändras |
|
|
20 tum med 295 bak ET 25 o en sänkning med 30mm, Tror ni dom kommer ta i något? |
|
| Stanic: jag hade samma mått på min E60 (m-sportchassie) men med ET20, det blir rätt tight med ET25 tror jag. | |
|
Det är ingen bredd jag direkt är ute efter, Fälgarna finns på blocket som jag har hittat Länk Sen vet jag inte om han bara har satt på bredare däck |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.