|
|
|
|---|---|
E30poppe |
Ja har suttit å grunnat på vad man ska köpa för kärra... Antingen BMW 318is 16v lr en Honda CRX... Ja vet vad ni kommer säga... BMWn... Men ja e fortfarande fundersam... BMW,BRUDAR,BÄRS Å HÅRDROCK... Vad annars??? |
|
Vad är det som lockar med en CRX då??? |
|
|
Mycke godare comfort i BMW'n så det e ju inget att välja på!!!!!!!!! Gött att åka BMW |
|
|
Allså det är upp till dig... jag har en 200sx nissan... ok bra bil, bra laddtryck på turbon och sånt men till slut är det ändå en japanare... :) ---------------- Min nästa bil = BmW (525 M-technic?) |
|
|
Enklast är väl att testa båda och sedan bestämma sig...fast BMW:n är ju mkt snyggare..=) |
|
|
Glömde att säga att jag har hafft japsare innan min BMW och det var inget roligt. Har kört kompisens lyx japse "MAXIMA" V6 men det var inget ...... Köp dig BMW'n så åker du gött.............. Gött att åka BMW |
|
|
Japsare skall man ha om man mekar eller trimmar ofta. Bilar: -Nissan 200sx -Nissan 300zx -Toyota Supra -Honda NSX -Mitsubishi 3000GT Men som sagt.. enbart om man skall rejsa och hålla på hehe.... :) |
|
|
CRX?? Om jag får säga min mening så tycker jag dom är skit fula (dom flesta jag känner tycker det med) Nehe... Inget riskok Mange |
|
loqman |
Jag rekomenderar Mycket STARKT att du köper en BMW 318iS och ingen japanare. Japanska motorer är bensinsnåla och om en motor är bensinsnål så har den lägre livslängd, iallafall del äldre bilarna. Desutom är ju en bme e36 den finaste bilen mycket finare än E46 tycker jag allafall. Vill så gärna hålla med combat. |
|
X-B: De fyra nedersta bilar är ju klart grymare än en BMW... så länge det inte är en trimmad m3 eller m5... Just nu kör jag en Nissan 200 sx... Mvh Johan |
|
|
Man kan ha mycket roligt i en CRX.... Kul bil att smiska på småvägar! Men, man har ju bilen till så mycket mer (tyvärr). /Kristian |
|
|
Hur gammal är du?? Jag var helt inne på Crx i 16 års åldern, tyckte att det var den häftigaste bilen man kunde äga... Men nu känns det ungefär lika cool som en civic som man har tappat en elefant på bakrutan.. ehh... vänta nu.. är det inte så det är förresten :) Om du nu ändå mot våra rekomendationer skulle köpa en sån där CPX... CRX menar jag.. så måste du ju förtsås ha V-tec:en om det ska bli nåt klös i kärran och den sticker ju iväg lite i pris... Lycka till me bilköpet... |
|
|
Tycker att du ska köpa en BMW 3-serie (E46:an självklart, E36:an är gammal och börjar lukta "död hud"..). Annars kan jag rekomendera en Z3 (helst Coupe...), de är mycket roligare att köra en både M3:an. Loqman: Vad grundar du din teori angående sambandet mellan en motors livslängd och dess bränsleförbrukning...??? Jobbar till vardags med motorutveckling och jag har ALDRIG hört detta innan, nyfiken på din källa...??? / Ingenjören |
|
|
AhnMarker: Jag kör också en 200sx..... Men som sagt... trimmad M5 är vääääldigt faaarligt... men däremot om du gör något åt en Supra (nyare modellen) men värsta trimmen då jävlar hehe.... |
|
E30poppe |
Ja e 18.... Å de e 25 lax som ja ska inhandla kärra för... Så valet står mellan en BMW 318iS (E30) lr CPXen som "deejaywasp" sa!!!! Å de handlar bara om en sommar bil å ja ska väll inte åka på nå långresor direkt... BMW,BRUDAR,BÄRS Å HÅRDROCK... Vad annars??? |
E30poppe |
Å ja har ju bara haft 5 E30isar , 1 E21a å 1 E28a så de kan ju vara på tiden att testa nå annat oxå... :o) BMW,BRUDAR,BÄRS Å HÅRDROCK... Vad annars??? |
|
Och jag kan väll ge med mig lite..... En hottat CRX är faktiskt jävligt snygg men det är ju en E30 också.... Men är den orginal (CRX:en) så tycker jag inte att den är mycket att hänga i granen... Förresten E30poppe är det den första eller andra generationens CRX??? Är det den första modellen vi snackar om så är ju saken självklar..... Köp E30:in |
|
E30poppe |
Instämmer.... Orginal CRXar ser ut som as!!! De e andra generationen... De e väll ingen speciell bil som ja hittat ja bara spekulerar lite... BMW,BRUDAR,BÄRS Å HÅRDROCK... Vad annars??? |
|
E30Poppe: Du är 18 år och har säkert fått nyss körkort.... och bilar är dyra leksaker... och mer eller mindre behövs slitna delar bytas ut... allt från vindrutetorkare till t.ex. bromsbelägg (exempel!)... Både bilarna är bra... men jag rekommenderar att du tar reda på hur mycket t.ex. reservdelar kostar till var och en och därifrån köper den bil som är "billigast" att äga... Jag har en Nissan 200sx... och ajajaj.. reservdelar kostar... It´s Up To You Boy! Good LUCK! |
|
|
ingengören: och jag e nyfiken på din källa gällande e-36? var det samma bilhandlare där du köpte din z3:a? för du har väl aldrig funderat på att köpa en e-36?...:-):-) /kalle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.