AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.479

e81 120d startar ej efter kortare sträckor

Mh
253
Mharcus
525i Touring -01
har ett märkligt problem på min 120d nu

om jag kör en kort sträcka, till affären t.ex. så går bilen bra hela vägen dit, men om jag sen ska starta den efter varit där inne i 30 min så händer det ofta att startmotorn snurrar men bilen startar inte. blir tvungen att stänga av, ta ut nyckeln, in igen och starta, då brukar det oftast fungera. ibland krävs det att jag upprepar proceduren mer än 1-2 gånger

jag gissar väl på glödstiften som spökar, bilen har gått 10 000 mil, men bmw tror inte det eftersom den startar fint om den stått över natten

nån annan som har en teori?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Har den inga felkoder?
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Shit vad störigt, jag har en 120d M-sport 08 också, förresten en 09 men det spelar ju ingen roll..

Av din rubrik så hade jag gissat på batteriet, men det verkar ju konstigt för batteriet laddar ju inte upp sig över natten om det är slut när du stannar bilen.

Jag hade en bekant som hade ett sådant problem på en 535iA -86:a. Den bara inte startade rätt vad det var. Startmotorn reagerade inte ens. En gång fick han hålla på och försöka starta i en timme innan han fick igång den. Sedan kunden han gå ett varv runt huset, och då funkade den utan problem. När den krånglade så var den helt död, och då menar jag helt död. Det var som om någon dragit ur pluspoolen på batteriet. Han lyckades aldrig lösa problemet. Någon år senare sålden han den.
Mh
253
Mharcus
525i Touring -01
Pratade med bmw-mecken idag, han gissade på styrenheten till glödstift, glödstift eller nån vevaxelgivare

bilen ska in på måndag för felsökning, hoppas de inte blir allt för dyrt
Visa användare
173
bmw Alb
BMW 745d e65 2005
vad hände ?? va var problemet ?
Mh
253
Mharcus
525i Touring -01
Bilen var chippad, kontakterna på chippet hade oxiderat lite

lösningen var att rengöra kontakten så var problemet löst :)
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Ännu en anledning till att man skall flasha bilen och inte hålla på med boxar och dylikt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.