|
|
|
|---|---|
| Min e61 klapprar från ratten när man kör på "tvättbräden". Märkesverkstaden har kollat alla leder och de är i skick. Jag har börjat bli orolig att det är styrväxeln som glappar. Är det vanligt? Bilen har gått 185 000 tysk-km. | |
|
Kan vara "slip-stick"-fenomen (tror jag det heter). Övergången mellan rattaxelns förlängning och styrväxeln. Det kan kärva där, särskilt på vintern. Då hugger det lite där det ska glida lätt. Svårt att komma åt att smörja men det går med lite pill. Jag har även för mig att det fins någon del runt ratten som kan föra lite oväsen som bytts på garanti på en del bilar? Jag har samma fenomen på min på vintern, men vi har ingen snö i söder i år så det har inte blivit några tvättbräden. Då märks det inte. |
|
|
Ett långskott. Prova att justera om ratten i höjd och längsled. Jag hade inget sådant oljud men dock lite knak i justeringen och det försvann när jag justerat om rattpositionen lite i min kärra. Låter kanske inte så troligt i det här fallet. |
|
|
Jag hur nu testat justera ratten fram och tillbaka, upp och ner ett flertal gånger utan att ha blivit av med ljudet. Kidneyfailure: Det är inte samma fel som du hade (hade), tror jag. Det klonkar/kluckar när framhjulen tvingas uppför en skarp kant. Jag har märkt att det låter oberoende av rattutslag vilket borde utesluta sliten kuggstång iaf. |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
hmmm för mig "skramlar" det från själva instrumenthuset framför ratten känns inte premiun.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.