|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har monterat drag på min bmw 318 04 touring. Var hos en kille som kopplade in elen (en som kan) När jag skulle åka hem så tänds motor lampan?!? Jag stannar kollar olja men det var det ej!! I dag när jag prov startade den så går den på 3 cyl? Nån som vet vad detta kan vara? Enligt Bmw i borås så ska man inte behöva in i datan när man monterat drag? Eller måste man det!!! Tacksam för svar Rottis1 | |
|
Nej du behöver inte gå in i datorn efter att monterat drag. Läs ut felkoder? |
|
|
Tack för svar!!! vad ska jag köpa för felkod läsare? O var köper man den billigast? |
|
|
att motorlampan tändes kan bero på misständning, Nu har säkert en tandspole lagt av helt och bilen går bara på 3 cylindrar. Så det har nog inget med kroken att göra skulle jag tro. mvh |
|
|
Motorlampa tänds inte pga lågt oljetryck eller brist på olja - då lyser oljelampan rött resp gult. Om sedan varning för trasig lamap tänds då släpet är kopplat så överskattade "han som kan" sin kompetens - det är ett halvvanligt fel vid eftermontering av krok om man läser forumet här. Själv betalde jag loakal BMW en rejäl slant för eftermontering och det funkar bra. Jag tror också att din motorlampa inte har direkt med krokmntering att göra. Ang att läsa ut felkoderna så gör jag det med en blåtandsplugg som pratar med min android-mobil: Länk eller åk till en verkstad som koplar upp sig och få ett bättre men troligen dyrare svar... /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Hej Har nu lokaliserat problemet o åtgärdat det. Det var en tänd spole som gått på 1 cylinder som lagt av. Lätt o fixa när man vet vad det var. Vad köper ni när ni ska ha delar? Pirat eller Orginal? Vad ska en tänd spole kosta?? Så nu SKA jag fixa en fel kodläsare. Tips mottages gärna o vad jag ska köpa? Går det att ladda ner svenska? Vilken är lättanvänd Tänkte beställa från dealextream som jag har handlat av innan fungerade jätte bra. Mvh Rottis |
|
|
Jag kör Autocom felkodsläsare. Den kostar lite i inköp och kostar ca 7000 per år om man vill ha uppdateringar men den funkar riktigt bra. Boschen har du ju med men där är minimum 70 i inköp Många här verkar köra med carsoft. dom billiga mellan 700-5000 tycker jag ä merr rena skiten dom funkar bra till vag men inte mer |
|
|
ska jag köpa delar köper jag oftast pirat men av bra kvalite. |
|
|
Nu får jag nog förtydliga lite Är inte intresserad av o lägg en massa pengar Tänkte mig max en 1000 Då jag vill själv kolla fel släcka service lampa. Större saker vill jag lämna in men vill slippa typ av enkla fel som det med tändspolen. Blir dyr felsökning o dyr reservdel de lägger ju på en massa de "asen" ;-) Mvh Rottis |
|
| Att köpa reservdelar hos en BMW återförsäljare är inte dyrare än att köpa från Mekonomen. Ibland är BMW till och med billigare på reservdelar. | |
|
NÅN SOM VET VAD EN TÄNDSPOLE SKA KOSTA? PÅ BMW/ MEKONOMEN? |
|
| Herregud gå in på AD bildelar eller mekonomen o sök på ditt regnr! | |
|
Artikelnr: 18-0221504464 Benämning: Tändspole 10.2002-, åtgår 1 st per cylinder Bosch Pris: 361.00 Från mekonomen |
|
|
Länk 628csi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.