AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.562

Oljeservice i Göteborg

Hej!

Nu är det dags att göra oljeservice på bmwn. Och eftersom jag är nyinflyttad till gbg så tänkte jag höra om någon har några bra tips på verkstäder att vända sig till?

Jag har ett annat problem som är att det vibrerar i ratten i vissa farter när jag bromsar. Jag har bytt skivor så det är inte det. Jag har obalans i däcken kan det bero på detta? Hjälper det att skifta runt dom?
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Det finns en autoriserad i Partille som ligger rakt över besiktningen som jag kan annbefala.
800 för olje byte på min med filter och allt.
Bra service får du där.

Gött att åka BMW
Jag har gjort mina servicar på BMW i Mölndal... lite dyrare än 800... men dom är jäkligt bra... tycker jag.

Är det någon som vet telenr till Bmw i Partille? Hittade bara BMW MÖNDAL på bmw.se.

800 verkar billigt så mycket kostar bara oljan! Tom mer!
Någon som har någon erfarenhet av Wölkes föresten?
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Göteborgs Bilservice heter det i partille
Telefonnummer 031-447786
Joakim Johansson hetet han som har det.
Var på Wölkes och kollade dom skulle ha 1200 för samma jobb.
Hadde inne min bil på M-test där och jag tyckte att dom värkade lite snorkiga där....
Joakim e hur trävlig som hells och gör ett bra jobb. Jag vet jag har varit och tittat på när han byter mina greier, han sparar alla gammla delar så du kan se hur dom så ut och allt.
Bakvagns bussningar 1200kr med påfyllning av spolarvätska.
Byte av oljan i bakaxel och väcksellåda 500kr.

Gött att åka BMW
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Ursäkta min stavning e lite trött efter att ha jobbat natt/morro. ;-)

Gött att åka BMW
Tack Baggen!

Det får nog bli partille då låter kanon!

Tack :)
Magnus Järhög
Jag kan varmt rekomendera en liten trevlig verkstad som heter Bavaria HB. Silleskärsgatan 8B VÄSTRA FRÖLUNDA 031-473500. Han servar BMW bilar, Han är billig, och bra. Han bytte kamrem tryckrulle, samt glykol. för 1900kr på min 318 -92. Jag kommer att serva min bil hos honom i framtiden....
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Jag servar också min bil hos Joakim i Partille, och har aldrig blivit besviken. Hos honom så VET man och KÄNNER man att servicen blivit gjord. Rimliga priser är det också. Kan å det varmaste rekomendera honom.

Joachim
Ra
27
Rackig
325i-88
Hur mycket olja ska det va in en 325i-88???
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Är det någon som vet om Partille verkstaden har semester? Skulle dit för ungefär en vecka sedan men ingen som svarar i telefon.
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Verkar som om han är på semester. Har inte heller kommit fram....

Joachim
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Tror att han är på semester för det var ingen där i går när jag var där för att kolla upp en grej med honom.
Men den som ventar på nått bra ventar inte för länge....
Hoppas att han kommer nästa vecka för jag skall ut på lång semester i Augusti så jag vill ha lite olje byte innan jag åker vill inte göra det själv.
För köper jag min olja och filter så blir det ju fan dyrare enn vad han tar för oljebyte och då får jag stämpel i boken med på köpet + släckta service lampor...........
5 arbetsdagar kvar senn e det 4 veckor semester :-) fyfan va gött

Gött att åka BMW
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Testade att ringa idag.... inget svar :-(

Joachim
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Synd :(
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Verkar som han har lång semester :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.