AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
9.599

Audi S4/RS4 stulen i polisens garage

Sanslöst.. Dom bilarna måste ha en hiskelig försäkringspremie Länk
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
"det är viktigt att bilen kommer återfinns" bör ju tyda på att den säkert är med i någon brottsutredning. Ganska lätt att misstänka att bilen stals av de som är inblandade i brottet som utreds. Lär ju säkert återfinnas, dock utbränd.

// Erik
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
"Natten mellan onsdagen den 12 januari och torsdagen den 13 januari...."
Det var ju nästan rätt!
mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
Just RS4 verkar vara populära i dessa sammanhang..
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den där bilen lär inte vara stulen för själva bilens skull. En S4 -99 är ju inte värt 100k ens.

-------
//Lövet
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Man ska vara hyffsat kall för att stjäla en bil ur polisens garage :)
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

De e parodi på de hela!
ou
134
outlaw1
320iT-99
Bilen är garantrat återtagen och kommer aldrig hittas mer..
Detta är jag rätt säker på..
RS modellerna är väldigt representerade i kriminella kretsar och polisen kommer aldrig ikapp dom..
Har pratat och lyssnat mycket på radio när dessa jagas med kommentarer som"fan inte en RS6:A IGEN"" FAN FAN FAN den bara försvinner""jaha då får vi kalla på hellikoptern dom kör en RS modell" det senaste hörde jag förra veckan i göteborgsområdet..
Polisen har stooor respekt för audis monsterbilar....

Få med sig en Audi kräver väl lite jobb om jag inte missminner mig..säkert ingen som går i polisens garage utan att ha nyckel med sig till fordonet man tänkt stjäla..
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Fast nu var väl det här en S4 (265 hk original) som var utseendemoddad som en RS4. Torde inte vara problem för snutarnas V70 2.5t att haka på. :)
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Såg en dokumentär på dansk tv, där man följde några kriminella i Frankrike (för första gången de gått med till det). De körde knark från Holland till Frankrike 2 gånger pr vecka i en X5'a 3.0d E53, och letade bilar de kunde stjäla i en stulen RS6'a. De drog också polisen vid något tillfälle i 300+.

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Smokey and the Bandit fick helt plötsligt en ny innerbörd ;)
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Sim: Dokumentären gick på SVT förut (Dokument Utifrån) och kallades då Fransk Maffia. Klart sevärd. Finns väl på nätet...
C.Ek; Den har garanterat effekt som en standard RS4 eller mer, för vem byter till RS4 skärmar utan att massera motorn.

Den kommer nog att hittas för det gjorde exempelvis ALP005 en skrikigt blå RS4 efter ha varit borta i 1½år Länk tillsammans med ytterligare några RS4:or, tyvärr men inte så oväntat skrotades ALP005.

Länk

Jag minns även en röd RS2 som var borta ett år användes vid ett rån i Sundsvall och lämnade med allt intakt utom backspeglarna, men några plockas nog ner inom landet.

Mvh Stephan
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Bilen var för kännedom inte stulen ur polisgaraget, utan en uppställningsplats för beslagtagna bilar/fordon som polisen förfogar över. Närmsta polispatrull befann sig i Hallstavik vilket är 4 mil norr om Norrtälje och var på plats efter ca 15-20 minuter efter att larmet gick.

Det är ett antal Audi S- samt RS-modeller som stulits här i norrtälje de senaste åren.
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Stephan735i; Ganska många skulle jag säga. Ta en vända på Garaget.org, finns många dekaltrimmare (och styling) där. :)
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Den är i varje fall inte besiktigad med någon högre effekt än original, enligt Transportstyrelsen. :)
C.Ek; Nja breddningen kräver nya skämar sånt är ovanligt menar du att det finns gånska många med breddning?

Högre effekt har den självklart inte på pappret, det går inte att ordna i Sverige.

Stephan
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Trailer för dokumentären (som jag hemskt gärna skule vilja se).
Länk
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Hittade den på någon "piratsida", så den finns.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Jag tror att du har fel där Falsterbo. Upphovsrätten upphör inte bara för att en PS-kanal i Sverige kör den dokumentären.

Mvh/ Niclas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.