|
|
|
|---|---|
| Är det någon som vet varför air-bag lampan inte släcks. På en sådan gammal bil som jag har (bmw E36 Compakt 1999) till att veckohandla med vill jag inte verkstadsrep-arera av denna anledning. | |
|
Har du provat släcka den någon gång? Har den varit tänd från du köpte den? Är det original ratt i eller den är bytt? Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| Läs ut felkoder så du får se vart problemet sitter, Kan vara en simpel glappkontakt | |
|
Oftast är det sensormattan i passagerarstolen som strular. Om du har tur kan det vara glappkontakt i kontaktdonet under sätet - prova att lossa anslutningarna från varandra genom att föra plastlåset åt sidan en cm. ungefär och lossa dem åt, samt regöra dem med elektronikrengöring som lämnar en skyddande hinna kvar. Du måste dock släcka airbaglampan genom diagnosdator eller liknande. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Notera att sensormatta enbart finns om du har passagerarairbag. Kan lika gärna vara avbrott /glapp i kablaget till bältessträckarna eller i kontakten under stolen. För att få reda på vad felet är och släcka lampan måste man läsa ut felkoderna med diagnosutrustning. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack- Eftersom jag har bytt min inredning med stolar så har tydligen kontaktproblem uppstått-jag ska kolla detta- Det är bra med detta forum för här finns kunnandet. Hej vi hörs igen |
|
|
Om stolarna kom från en krockad bil, är sannolikheten stor att en eller båda bältessträckarna har löst ut - då måste du byta den/dem innan du kan få bort varningen... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.