AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.246

HJÄLP kopplingspedalen lämnar i bottnen !

Br
13
BringsMeWomen
325i -92 e36
Tja !

Jag har ett problem med min 325i -92 (e36)!
Idag när jag skulle starta den lämnade kopplingspedalen i bottnen .. man är tvungen att trycka tillbaka den själv med tårna ?! och det konstiga är att den åker nästan i bottnen av sig själv ! om man trycker ner den med foten ca 2-3 cm så åker den resten av vägen själv ner i golvet .. lite som om den skulle vara fäst vid en fjäder som drar ner den :s och samma sak när man skall ha den tillbaka , om man trycker den mot sig så måste man hjälpa den med foten lite i början och sen skjuts den fram av sig själv ?!

Snälla kan någon hjälpa mig ! finns det någon som haft samma fel ? eller vet vad felet kan vara ?

m-
331
m-b
Bmw X4

Porsche 911 Targa 3.0SC
Har du olja i?(samma behållare som bromsoljan)
Klassiker...Gissningsvis slavcylindern (sitter på växellådan) som gett upp, brukar hända när det börjar bli "kallt". Jag antar att du inte kan köra bilen, för om du kan köra bilen med kopplingen i detta skick så kan du bortse från mitt inlägg.
Br
13
BringsMeWomen
325i -92 e36
jaa det finn nog olja i behållaren :) nej det går nog inte att köra bilen , så jag måste prova byta slavcylindern, men är det någon som kan förklara varför pedal går i bottnen av sig själv ?

ps tusen tack för hjälpen !

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Tryckplattans fjäder kan inte knuffa upp pedalen p.g.a. att det troligen är ett hydrauliskt fel på slavcylindern.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.