AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.103

F20 M135i

Sida 99 av 172
da
280
damaen
M135i xDrive
En kort film...

bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

Trevlig film... !

Själv har jag och min fru varit på en härlig resa med våra M135:a genom Europa i sommar .Första övernattningen var Bergendorf ca 1,5 mil väster om Hamburg sen vidare till, stopp 2 Rotenburg am tabuer en härlig medeltidastad googla gärna på det.sen vidare till Göppinge och besökte Märklin museum,därefter till Innsbruck stopp 3,som har alperna runt staden .Sen vidare ner till Merano meran sydtyrolen som ligger i Italien besökte där en mycket fin trädgård.Fick tipset genom BMW Routes som jag laddade ner online från BMW Portalen.där efter till Verona norra Italien stopp 4 stannade där 2 nätter en gammal medeltida stad från Romarriket .Kan också nämna att bilen leverera mycket bra hela tiden och ju mer man kör så gillar man bilen mer och mer! Sen körde vi vidare till till Luzern i Schweiz mycket vackert vykorts likt där 2nätter,körde även där BMW Routes där alpernas vackrast alpvägar ligger som även går över molnen ex Furka passet och Grimsel pass ligger.Jams Bond spelad en film där. Sen vidare upp till Heidelberg övernattning en trevlig stad. Sen till Koblenz där Mosel möter Rhen floden övernattning där .sen vidare 57mil till Bad Oldesloe norra Tyskland övernattning där,sen till Sverige igen en mycket trevlig resa.

///bmwlars
da
280
damaen
M135i xDrive
Låter som en riktigt bra road-trip! Blev det några bilder längs vägen?
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Jättekul att höra bmwlars!

Glad att du behöll bilen så du kunde göra den resan. Vore jättekul att se lite bilder om du har :)
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Hej,

Jag är på gång att beställa en M135i 5d som tjänstebil, därför är jag begränsad hur mycket utrustning jag kan få igenom. Är redan lite högt uppe, den kan alltså inte bli dyrare än vad den är nu. Vad säger ni om specen? Funderar lite på att ta den manuell, men är mycket velig...

M135i 5d -15

* Safirsvart met.
* Drive Comfort paket
* Sportautomat
* Regnsensor
* Xenon
* Utökat instrumentkluster
* Belysningspaket
* Tonade rutor
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Om du nu redan är inne på manuell litet, är det väl en god ide? Tomatlådan kostar så mycket, då kan du istället välja ex adaptivt chassi, taklucka, H/K-stereo mm..
da
280
damaen
M135i xDrive
Du har nog fått med det vettigaste. Auto vs manuell kan diskuteras, jag har auto men saknar manuell låda lite...
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Jag skulle aldrig köpa den bilen utan X-drive. Tänk på att det är 7 mån per år med blött/ halt väglag.

Wi
17
Wibmag
M2 Competition -20
Helt enig med Zoppo, absolut Xdrive om man ska använda bilen året runt. Finns dock bara med automat om jag minns rätt.

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Och jag känner tvärtom - skulle aldrig frivilligt addera 90 kilo och vagare styrning på en dylik körmaskin, oavsett två tiondelar bättre acc 0-100 km/h..
Kr
170
Krigge
M5 2007
Bor man i södra sverige är det barmark 50 veckor om året. Menlöst med Xdrive här.
sg
77
sg
340i xDrive -16
Jag är lite sugen på en manuell rwd. Kanske blir en sådan nästa gång. Känns som att den här generationen av 1-serie är sista chansen att köpa liten bil med sexa / stor förbränningsmotor och bakhjulsdrift.
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Jag håller med. Bor man i södra Sverige så kanske man inte har samma behov. Däremot så håller jag inte med att styrningen är på något sätt sämre på X-driven. Ja, jag har prövat båda väldigt grundligt :)

Sen är ju automatlådan en juvel :)

Oavsett vad så är det en underbar bil. Har nu kört 3500 mil och jag fulltständigt älskar bilen.

Sa
134
Samson
M3 E90 BMW Cup projekt
530d -18
i3S -19
Cayenne Turbo -11
Två filmer från träffen med BMW Sport Club på Anderstorp den 16/8-14.

Först ut är vanlig gatbilskörning. Lite stressigt till första passet så jag formligen kastade in GoPron på bakre passagerarrutan då jag tycker det är skoj att få med föraren. Blev sådär och till nästa pass satte jag den i framrutan. Några minuter av varje i klippet nedan.

Bifogar även ett klipp från Time Attack. Då körde vi bara sydslingan vilket mina gatdäck inte trivdes med utan överhettade snabbt. Gick i depå innan passet var slut eftersom greppet försvann helt. Hade kunnat kapa några tiondelar till om jag adderat skärpa i körningen de första varven då greppet var som bäst. Jag är van vid r-däck där man får vänta några varv innan greppet kommer. Orutinerat!

Mvh Johan
ce
64
cederborg
M135iX-13
Hej!

135orna kommer nu med en ny snygg M-ratt med rattvärme (till skillnad från förra året). Den vill jag ha. Hur gör jag? Får inga svar från återförsäljaren, "finns ingen information om det".... Lata och okunniga!

Någon som har köpt den? Skön? Någon som har bytt? Erfarenheter? Tips?

ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Hej!
Ratten ska inte vara några problem att byta men eftersom du också måste byta airbagen så blir det dyrt. Borde ju också gå att få till rattvärme, kan jag tycka.

Se länk till en engelsman som bytt ratt:

Länk

/Arvid
Har säkert besvarats flera gånger i tråden men blir inte riktigt klok ändå. Så jag ställer frågan igen/anorlunda.

Vad bör man tänka på för att hänga på ett par vinterfälgar? Vilka mått är det som gäller?
Går det att sätta på ett par 18" bmw fälgar med 225/40 ET:35?

Eller måste man gå på samma ET mått som orginal hjulen är på?

Tack på förhand!
Mvh bmwcoffe
Sa
134
Samson
M3 E90 BMW Cup projekt
530d -18
i3S -19
Cayenne Turbo -11
Kommer inte ihåg vad originalhjulen har för inpressningsmått, men spontant låter ET35 som gångbart såvida fälgarna inte är tokbreda.
Hur breda är de? 8"?

Mvh Johan
Sa
134
Samson
M3 E90 BMW Cup projekt
530d -18
i3S -19
Cayenne Turbo -11
Var tvungen att kolla...
Originalfälgarna är 7,5x18" ET45 fram och 8x18" ET52 bak.

Är dina tänkta vinterfälgar 8" breda kommer de sitta 16,35 mm längre ut fram och 17 mm längre ut bak.
Jag tror fälgarna kommer sitta snyggt! Kommer inte ihåg exakt hur mycket plats som finns men jag är ganska säker på att det kommer fungera fint.

Mvh Johan
Sa
134
Samson
M3 E90 BMW Cup projekt
530d -18
i3S -19
Cayenne Turbo -11
Nu snöade jag in totalt och grävde fram info från min spec av hjul...
Mina sommarhjul är 8x19" ET37 (fram) respektive 9x19" ET45 (bak)

Jämfört med originalhjulen sitter fälgkanten 14,35 respektive 19,7 mm längre ut. Bak såg det inte bra ut innan jag sänkte bilen, då stack faktiskt fälgarna utanför skärmkanten. Efter sänkningen smet de preciiiis innanför och sitter i mina ögon perfekt! Jag har ett par mm mellan däck och skärmkant.
Fram såg det ok ut innan sänkningen, men skrapar lite i extremlägen efter sänkningen. Hade jag valt 225 breda framdäck istället för 235 hade det säkert klarat sig utan skrap.

Mailar gärna bilder om du vill för att göra en egen bedömning om du anser det är ok eller ej.

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.