|
Sida 98 av 172
|
|
|---|---|
| Är det några andra M135i-ägare som ska till Mantorp Park på lördag på BOS-träffen? | |
| Tyvärr inte (barnkalas) men jag har anmält mig till Bilias BMW track day i oktober på Mantorp. | |
| Hur var BOS träffen? | |
|
Det var mycket BMW där :) 1050 st närmare bestämt. Inte så många M135i dock, jag såg bara två andra förutom min egen: Schmeidmanns 3-dörrars med Supersprint avgassystem, coilovers m.m. och en estorilblå som någon körde på banan. Kommer visst en officiell film snart... |
|
|
Håller på att leta efter en begagnad M135i xdrive, och har läst så mycket jag kunnat om modellen. Har dock ett par frågor som ni experter kanske kan hjälpa mig med. Det rör framförallt skillnaderna mellan -13 och -14. 1. Att i-drive nu är uppdaterat ser man ju enkelt på bilder (touchpad ovanpå), men gjordes det även några andra ändringar i hårdvaran som är värda att eftersträva? (snabbare gränssnitt, nya menyer osv?) 2. Sailing-funktionen, dvs att drivlinan "frikopplar" på landsväg i eco-proläget när man lyfter foten från gasen - det låter ju bra, men kan tänka mig att det känns udda. Funkar detta även med farthållaren (som ju har bromsfunktion)? Är det ens någon som kör sin M135i i eco-pro? 3. Årsmodell -14 verkar vara Euro6-klassad men såvitt jag kan se så har -13 och -14 samma förbrukningssiffror i specen. Vari ligger skillnaden? Spelar det någon roll vad gäller skatt och annat? 4. Om jag inte lyckas hitta något lämpligt exemplar här i sverige så funderar jag på att dra ner till tyskland och hämta en. Någon här som har hämtat sin M135 därifrån och kan ge en bild av skillnader i försäkringspremier och kanske tips om bra handlare? Om jag förstått rätt så finns det en hel del bilar att hitta där som ej finns listade på mobile.de... Hoppas jag inte tråkade ut er med mina frågor! :) //MVH Tomas, som nu söker lämplig begagnad bmw M135i xdrive |
|
|
1. Nya idrive har helt ny hårdvara. Handhavandet är dock i stort sett detsamma, förutom touch-inmatningen. Gamla funkar bra så det bör inte vara någon deal-breaker. |
|
|
Hej Touchpad på Idrive är bara på bilar med navigation, då ingår även en större skärm och fler funktioner. (Har ej detta på min, så jag vet inga detaljer) Frijulet fungerar smidigt, har ej provat det ihop med farthållaren. |
|
| 2. Sailing funktionen funkar inte tillsammans med farthållare. Å ja, vid långkörning så händer det att jag använder ECO-pro läget. Jävligt tråkigt men drar iallafall lite mindre bensin. | |
|
Tack för era svar! Det låter som om det även skulle kunna funka med en -13 för mig. Skönt, då kanske man kan komma lite billigare undan! ;) Launch-funktionen tror jag att jag överlever utan. Hade det på en Golf R32 tidigare, men det var inget jag använde mer än ett par gånger. Om någon har några tips runt tyskimport eller kanske till och med känner till ett lämpligt objekt som inte dykt upp på blocket än så får ni gärna hojta till! |
|
| Hur stora skillnader är det på servicekostnader och dylikt på en M135 kontra en vanlig 120, 125 tex? | |
|
Hej, vet ej ledsen! ///bmwlars |
|
| Gratis service de första tre åren för alla BMW. | |
|
Tolo, det finns flera faktorer som är fördelaktiga om du importerar. Ett större utbud, bättre utrustningsnivåer, eventuellt något billigare och generellt sätt bättre vårdade bilar. Dessutom informeras du alltid av de seriösa handlarna om bilens skadehistorik vilket knappast förekommer här hemma. Nackdelen är som du säkert redan vet, sämre andrahandsvärde, eventuellt ingen fri service samt utebliven vagnskada. Jag har haft flertalet importerade bilar genom åren utan problem, dock har jag alltid importerat dom själv, och av seriösa handlare för att säkerställa historiken. Sålla gärna de billigaste objekten, för bra för att vara sant finns inte. Personligen tror jag att majoriteten av mätarfifflade bilar manipuleras precis innan ankomsten till svenskt register. Att importera bil är både enkelt och roligt, lycka till! |
|
| Är väl högre försäkring också oftast med importerade bilar. | |
|
Tack för era svar! Blev tillslut en svensksåld estorilblå -13, 5d, xdrive, med rätt nice utrustning. Supernöjd hittills! :) Ett par bilder (om länken funkar) Länk |
|
|
Grattis själv köpte jag precis en 328iaT-13 fick till slut låta förnuftet avgöra och inte hjärtat men är super nöjd än så länge |
|
| Grattis till en fin bil | |
| Grattis! | |
|
Någon som känner till historiken på RTK830 som är till salu i Uppsala? |
|
| Nej men däremot köpte en kompis en bil från Salubil och de verkar seriösa och tillmötesgående. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.