AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.037

F20 M135i

Sida 97 av 172
sg
77
sg
340i xDrive -16
Jag beställde min i maj och fick prel lev slutet på aug men den dök upp en månad tidigare. Bara bra erfarenheter av säljaren (Bilia). Jag tog offert från Bavaria också men tyckte inte de var lika smidiga.
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Har äntligen fått mina nya däck. valde att beställa likadana som BMW levererar till alla andra marknader: Michelin Pilot Super Sport.

Ska skifta däcken imon bitti, kommer bli skönt att bli av med RFT däcken!
Tr
10
Trafikfarlig
M135i Xdrive -14
Efter att ha hämtat ut vår nya Valencia Orange M135i Xdrive igår hos BMW Göteborg blev det tyvärr raka vägen hem pga skit väder.

Idag har jag dock buskört ca 8 mil ink några dueller som BMWn lämnade som obesegrad :)
Vilken härlig bil vi köpt!

Väl mött!

BMW M135i Xdrive Automat Valencia Orange
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Trafikfarlig
Låter riktigt bra! :)
Upp med lite nya bilder på den nu!
Tr
10
Trafikfarlig
M135i Xdrive -14
Pavel
Jag ska få upp lite bilder så fort jag fått ihop den nya kameran :)

Nyss på väg hem på en halvt öde motorväg fick jag och sambon nöjet att rasta en audi r8, vilket gjorde oss både väldigt muntra.

Den såg ut att va en äldre modell, dvs 420hk versionen som kanske va lite sleten, för den lukta för jävligt när han gav fullt ös innan vi gled förbi :)

Tror han lyckades ge mig 2-3 små stenskott i rutan också, men det va det värt :)

Pavel
2020 M135i xDrive
Trafikfarlig
Snyggt gjort! Den gamla 420hk V8an är inte så vass som man kan tro.
Minns när jag var med på M5board med min 2008 335i (utan trim) och körde rullande start 30 kmh i 2a växeln mot en RS4 med V8an. vi drog helt jämt hela vägen.
Båda var utrustade med manuell låda.
Mo
176
Moe
Cykel
LSD är nära nu, någon som sett pris i sverige?

2900$ borde bli med en ofördelaktig växelkurs inkl moms ca 29000 kr + montering. Rätt dyrt i så fall.

Länk

I övrigt har min bil nu efter dryga 1000 mil börjat skramla endel från instrumentpanelen. Något sitter inte som det ska och hörs tydligt på våra lite grövre vägar. Lite trist. Ska säga till BMW få jag se om de kan leta reda på den lösa delen ...

bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

Moe:

Hej så här på lördags kvällen!
Min bil har varit skrammel-fri tills nu när jag åkte från Göteborg så började den skramla någon stans från min sida på instrument panelen . Klämde och kände på panelen men provade att ändra ratt inställning då försvann ljudet och nu bilen skrammefri igen min bil har gått 772 mil nu,annars är jag mycket nöjd med min bil väldigt skön att köra .har bytt däck till Hankook Ventus S1 evo däck bilen går både tystare och mer stabilt.

///bmwlars
Tr
10
Trafikfarlig
M135i Xdrive -14
Tyvärr behöver jag sälja bilen redan, då prioriteringar skiftat.
Nu är hus viktigast :)

Men nu får ni se några bilder iaf :)

Länk

// Johan

Varför i hela friden ska man betala 445 tusen för en bil man inte ens får provköra? Du kan även ta bort det där om inga byten och ditt bankkontor. Det kan du informera en spekulant om senare. Nu får det bara dig att verka otrevlig. ;-)

Ser ut som en trevlig bil annars även om jag inte är ett fan av orange.

ps. Du kan även passa på att ta bort klyschan om "sorg i hjärtat" och husköp. Du har ju ägt bilen mindre än en månad...
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Pga husköp!! Kom du på de igår?
jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Trafikfarlig: Riktigt snygga bilder , och en bra seriös skriven annons.
Verdi: Lägg ner med det samma! Kanske är du bara lite avis att han har en snabbare bil en dig? ;)

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
"Begränsad hastighet till 265km/h" blev jag nyfiken på.....mätarfart eller?

Verdi
jonte,
Ja, så är det. Hur visste du det?
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
...den bilen har jag provkört med en dotter i barnstol i framsätet. Hon gillade den! Men jag köpte en 123d för 300.000 mindre :)
Tr
10
Trafikfarlig
M135i Xdrive -14
Verdi:

Jag är en väldigt ärlig och rakt så sak person, jag tycker det är lika bra att få fram informationen jag vill dela med mig av.

Av erfarenhet tycker jag att det sållas bort väldigt många onödiga samtal när jag informerar om att affärs görs på min bank, men det är ju som sagt min erfarenhet :)

Provkörning bedöms på plats såklart, om jag tror det kan bli en affär eller om bara intresse visas för att få le brett en stund på min bekostnad :)

Nu lider jag inte så mycket om att någon skulle tycka jag är otrevlig för att jag är rak och ärlig, det uppskattar iaf jag mer än otrevliga nyheter längre fram i relationen mellan köpare och säljare :)

Själv älskar jag färgen och skulle inte valt en liten bus bil i en annan färg. Det finns en liknande bil till salu av Bavaria som är fotad inomhus, och där kan jag hålla med om att färgen inte ser märkvärdig ut, men i solen väcks den verkligen till liv, många bilvårdare jag pratat med tycker färgen är lik Mclaren P1 orange, men vad vet jag :)

Tycker det är skoj med färger som står ut på prestandabilar. Nu verkar dock golf kombin vi ska köpa bli svart :)

Sani,
Ja, det är mätarfart som jag hänvisade till, själv har jag aldrig testat något annat :)

Sjyst att några av er gillade den iaf :)
Nu ska jag snart gå och sätta mig i kärran och åka och tanka och spola av bilen lite lätt efter allt regn vi haft, hoppas vi ses på gatan :)

// Johan

Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Orange är den enda rätta färgen på en M135i, om du frågar mig - lycka till med annonseringen! Men...var beredd att gå ner i pris, med tanke på vad man kan köpa de här bilarna för nya ;)
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Har också kört den bilen och skulle bli besviken om jag inte fick provköra den igen innan en ev. affär.

Ibland låter det på "vissa" som deras bilar är rena F1 bilar med prestanda som en vanlig begåvad inte skulle klara av att hantera. Just denna bil är ju en före detta DEMO bil som jag själv samt en stor mängd andra okända har hanterad utan minsta problem trots den "OTROLIGA" prestandan:-)

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Får du 445kkr är det bara att gratulera! Men jag tror det kan bli svårt. Förstår inte heller kikigheten med att någon får provköra. Åk med dem om du är orolig. Bilen ska ju säljas så vad spelar det för roll för dig om någon annan kört den?

DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
En bra och seriös annons enligt mitt sätt att se det innehåller inte det som står före "endast handtvättad" eller det som står efter "begärt pris". Plocka bort det samt även den felaktiga uppgiften att bilen gör 265 km/h eller lägg till att det är mätarfart.

Annars mycket fin bil och lycka till med försäljningen samt husköpet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.