|
Sida 96 av 172
|
|
|---|---|
| Är det någon som har M-Performance Avgassystem på sin M135 och bor i Stockholmsområdet? Skulle verkligen vilja höra ljudet live innan jag bestämmer mig att köpa ett. Vore fantastiskt om det gick att ordna :) | |
|
Hej, Jag är så sjukt sugen på en strippad M135i, så lite utrustning som möjligt och riktig växellåda;-) Hur mycket tror ni man skulle få betala med lite rabatt? Mvh |
|
| Runt 360...lite vill man ju alltid ha ;) | |
| Martin E.: De flesta av dagens moderna däck skiljer på ut och insida isf. rullriktning som förr. De funkar helt enkelt bättre då utsidan får mycket mera stryk när det är torrt och insidan kan hjälpa till lite mer när det är vått... | |
| Ska tametusan höra med gamla säljaren vad dom kan göra för pris och inbyte. | |
|
Hej! Jag skrev i höstas att jag hade beställt en Estoril Blue M135i Xdrive, nu blev det lite ändrade planer :) Jag fick nys om en Valencia Orange som VDn på BMW Göteborg skulle sälja, och hann köpa den innan den han läggas ut på marknaden. Dom hade dock redan hunnit ta lite bilder på den som jag länkar till här nedan. Bilen har följande utrustning. BMW M135i Xdrive Valencia Orange Läder Dakota Svart Accentlist svart högglans Sikpaket Drive Comfort paket Navigationspaket Proffesional Belysningspaket Elektrisk glastaklucka Tonade sidorutor bak samt bakruta Svankstöd Sätesinställning elektrisk, med minne för förare Xeonljus Adaptive M suspension Automatiskt avbländbara inner och ytter-speglar, elektriskt infällbara Högtalarsystem Harman/Kardon Backkamera Adaptiva Kurvljus Helljusassistent RTI real time traffic information Connected Drive Internet BMW Apps Bluetooth Proffesional Instrumentpanel med utökat innehåll Här kommer lite bilder på kärran :) Länk Jag är jätte nöjd med bilen och planerar en del modifikationer redan! Så ser ni bilen ovan i och runt Göteborg är chansen väldigt stor att det är jag eller sambon som är ute och gasar :) Väl mött // |
|
| Zoppo: jag har performanceavgassystemet så du är välkommen till Uppsala för att lyssna :-). /Arvid | |
| Länk här är en som byggt om sin m135 med en m235 front | |
|
Trafikfarlig Grattis! Det är samma bil som jag provkörde i Januari och beslöt mig för att ändra min befintliga order från bakhjulsdriven M135 till xDrive :) Fick du med dom koola vinterhjulen? |
|
|
Pavel Tack! Vi är jätte nöjda med affären, vi säkte en bil som hade en färg som står ut, och där vinner ju Orange över Blå :) Tyvärr fick jag inte med V-däck men det är ett problem som jag får ta i vinter :) nu ser vi fram mot sommarn och ska ta tag i mitt växande intresse för bilvård :) Finns det några bilder på din bil är i tråden? |
|
|
Helt rätt tänkt! Det var mitt första val av färg också men jag fegade ur i sista ögonblicket =/ Länkar till mitt galleri här på Autopower: Länk |
|
|
Hej Provade en M135 xdrive med HK ljud i 2 dager. Här kommer mina ord om detta. Kör idag f30 320d med standardstereo och sänkt eibachfjädring. Det första jag märkte var att stereon inte är mycket bättre än standard F30. Det var skillnad om man spelade riktig högt men inte annars. Det andra va att M135 hade adaptipt chassie. Märkte ingen skillnad på detta och min 320. Hade aldrig betalt extra för detta. Men annars en kanonbil. |
|
|
Någon mer än jag som har problem med knarrande inredning? Min låter lite väl mycket för att det ska vara ok. Låter faktiskt mer än Mercan jag hade tidigare och den hade ändå gått 6000mil. Borde väl vara ett garantiärende? Måste jag lämna bilen till återförsäljaren jag köpte den av? Har inte särskilt mycket förtroende för Bilia så jag vill helst lämna den på tex Bavaria. |
|
|
Martin.E Kan du lokalisera var det knarrar, klassikern är att knarret kommer från dörrlisterna. Jag har haft detta problem i nästan samtliga BMW bilar jag ägt som haft fler än två dörrar. Det låter som en eka ute på stormigt hav. |
|
|
Pavel Tror du kan vara på rätt spår. Det kommer helt klart från dörrpartiet på höger sida. Har du lyckats få bort det? |
|
|
Martin.E Ja, BMW har ett medel som man applicerar på gummilisterna som tar bort ljudet. Återkommer knarrandet är det bara att upprepa processen. Jag blev så trött på det eviga knarrandet i mina bilar, det är en av orsakerna att jag valde två dörrars versionen av M135i där detta problem inte existerar. |
|
|
@arvidw, tusen tack. Jag tar gärna kontakt med dig om jag är i närheten. Angående knarr så lämnade jag in min bil förra veckan. Mina stolar knakade pga fel i stommen på sportstolarna. Detta var något som BMW kände mkt väl till och ligger som ett standardfel i deras system. Det är dock inte alla bilar utan endast en serie bilar under en tillverkningsperiod. De har chassiid på alla bilar som har blivit påverkade så hör av er till dem så kan dom kolla. Gäller främst bilar som är tillverkade i början av 2013. |
|
|
Är det någon som hittat ett ställe runt Uppsala/Stockholm som kan byta fjädrar till överkomligt pris? Jag har ett par Eibach Pro fjädrar på ingående... I värsta fall får jag prova byta dem själv... alltid lär man sig väl något nytt. |
|
| Min 335:à hade det felet också, så det verkar beröra även treserien med sportstol. | |
|
hur har responsen från säljaren om leverans när ni beställt era bilar??? bokade en nybil i mitten av februari (v8) och fick preliminär leverans v20, fick i veckan veta att den är nu tillverkad (v16) efter jag varit på och jagat säljaren, samt att leverans blir mellan v20-22, känns lite sådär med info, borde han inte kunna säga mer exakt datum nu när den är tillverkad och klar? kan även säga att han verkar helt ointresserad av att svara eller ge besked, mailar man så får man inte heller något svar, känns som man hellre skulle vilja avboka bilen för att köpa en annan istället, men går väl inte nu? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.