|
Sida 95 av 172
|
|
|---|---|
| richard88: bmwlars har stänkskydd på sin och det finns länkar till bilder någonstans i den här tråden. Vill också ha men har inte orkat eftersom BMW inte vill montera dem på M135. | |
|
Grattis till nya bilen richard88! Lägg gärna upp några foton! :-) Senare behöver du ställning till att modda bilen med MP-avgas och MP-diffen (LSD) som är på väg! :-) Jag har också stänkskydd på min, men bara monterat fram. Fram passar vanliga 1-serie stänkskydden utan modifikation. Om jag minns rätt så behöver man klippa lite i dom för att de ska passa bak. |
|
|
richard88: Grattis till bilen! Har själv stänkskydd fram o bak , stänkskydden har perfekt passform .Behövde ej klippa i dem. Har fått en parkerings skada på höger framfälg , jag litade på Park assist men det ska man ej göra utan man får kolla i backspegelarna.Först hade jag tänkt lämnat in fälgen på lackering , men bara 1/2 liter färg kostnad 1250kr + moms + 1000kr arb. Fick tag på det sista lackstiftet från BMW i Sverige kod A80 51 91 0 429 332 Så nu är det bara att snygga till fälgen! |
|
| Grattis Richard88! och välkommen till klubben! :) | |
|
Finns det någon vänlig stockholmare som man skulle kunna få åka med en runda? Jag tror mig ha en konstigt ljud från bakluckan någonstans men jag är inte säker. Låter nästan som att bakluckan sitter lite löst eller nått. Vet inte om jag inbillar mig men det driver mig till vansinne så därför skulle det vara intressant att jämföra. /Martin |
|
|
Martin, du kan få åka med mig. Dock så har jag 3-dörrars versionen men det ska inte spela någon roll. Ring mig så ordnar vi det. |
|
| Går bra här också om du vill åka 5-d. På fredag har jag bilen med mig in till city på dagen. | |
| Jag åkte på möte igår till Köping, ca 30 mil t/r och snittade 0,82 inkluderat dynamiska omkörningar! ;) So far är komforten helgrym, väntar lite med att blåsa ut den fulltändigt... | |
|
Tack Ricardo och SG! Hör av mig så fort jag hinner. :-) |
|
| Äntligen sitter sommardäcken på! | |
|
ang sommardäck. Jag fick Bridgestone RFT däck på sommarfälgarna - typiskt! VARFÖR ska vi har dessa RFT däck när övriga marknader får Michelin super sport?? Jag är väldigt sugen på att köpa dessa : Länk Dom borde väl ge massor med grepp på torrt med xDrive? |
|
|
Jag bytte njurar idag, och istället för att gå på helsvarta som jag inte riktigt tycker passar på ljusa bilar har jag satt på gråa-vita Urban-line njurar. Funkar det? Länk |
|
|
Svart skulle nog bli bättre iom svarta lister runt fönster IMHO. |
|
|
Pavel Jag har dem på min GTO funkar klockrent efter 1 timme på Mantorp såg dem ut som nya billiga och MYCKET grepp för pengarna Länk Mvh |
|
|
M34ever Jag har hört att de är ovanligt breda för sin storlek jämfört med andra tillverkare - stämmer det? Enligt Federals hemsida funkar 225/40 & 245/35 på mina fälgar, kollade även igår kväll bakskärmarna ifall jag skulle behöva valsa men här har BMW M varit och trixat för det finns inget att valsa på M135i :) Bara en kapad kant precis som på M3 :). Hur känner du att sidoväggen är på däcken, är dom hårda nog att ge direkt styrning? jag hade Michelin pss på min E90 335i Msport och dom däcken var supermjuka, tappade all känsla och var 10.000 fattigare på köpet.. aldrig mer pss.. |
|
|
Pavel Jag är tyvärr ingen expert så att säga men jag har inte upplevt något negativt alls med däcken. Om de är bredare än andra kan jag tyvärr inte svara på kör med 255/35-18" bak på min fälg som 8" och det är väl lite på gränsen kanske. Men ville ha lite bättre grepp. Har trots allt drygt 400hk/550nm i min kärra. Enligt däckgubben vart dem ganska jobbiga att kränga så förhoppningsvis är dem bättre än PSS på den punkten? Men med tanke på priset gör dem jobbet riktigt bra och skulle det inte funka så har man iaf inte förlorat så mkt. Jag har bara läst positivt om dem därför testade jag. Kommer även byta till Federal fram så småningom där jag idag kör PS3 som inte höll riktigt lika bra för bankörningen om man säger så:-) |
|
|
M34ever Tack för dina kommentarer, alltid bra att höra från verkligheten. Jag kommer slå till på Federal däcken. Jag kommer dock köra 245/35 på 8x18 så det blir förhoppningsvis bra :) |
|
|
Nu har bilen kommit till Skandiatransport i Halmstad.... |
|
|
Drog på sommardäcken (original Bridgestone) igår och såg då att de inte har någon angiven rullriktning. Mönstret är olika på in och utsidan av "slitbanan" och samtliga däck är identiska (bortsett från bredd och profil givetvis). Detta medför att mönstret rullar åt ett håll på höger sida och det andra håller på vänster sida. Är ni med på hur jag menar? :-) Ska det vara så eller har jag fått fel vid leverans? Mvh Martin |
|
| Däcken har inte alltid en rotationsriktning utan kan även ha en sida som ska vara utsida. Står då Outside. Så var det på mina tidigare Bridgestone. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.