AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.117

F20 M135i

Sida 94 av 172
bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

damen: Håller med snygg ratt!

Nu kan väl få den med rattvärme?
jo
56
jobbargubben
Mini cooper s -10
Porsche 911 turbo -01
Skoda yeti -11
Gävle

Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
2 Uppsala
1 Stockholm
1 Göteborg
1 Karlstad
1 Mariestad
1 Gävle
st
4
stierkampf
M135i xDrive -14
Mineralgrå metallic
Drog min första Porsche idag vid rödljusen. Var i och för sig en 996:a men det kändes riktigt gött ändå!
Skall tilläggas att min M135 var inställd i komfort läget.
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Jag hängde av en X5M igår kväll från 100-230 km/h. 2 ggr dessutom :)
bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

Zoppo :

Gilla ........!
12maj blir det en till M135I i Stockholm
da
280
damaen
M135i xDrive
6700 kr var inkl airbag. Airbagarna passar inte mellan varandra.
Det är lätt att byta, dock gjorde jag det lite svårare för mig eftersom jag köpte en ratt utan paddlar, så jag fick byta ut bakpanelen och en intern kabel i ratten samt borra två hål för att kunna använda mina befintliga paddlar från gamla ratten.
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Riggs77:
Grattis! :) Vad är det för spec på den?
Verkar som de flesta äger en 5-dörrars.

Alla:
Jag måste säga att M135i är utan tvekan den bästa bil jag hittills ägt.
Snål för att ha en stark motor, sjukt rolig på kurviga vägar, otroligt bra grepp, iaf med xdrive, rakt fram prestanda i E90 M3 klass och praktisk när det behövs.. Har aldrig tidigare varit såpass nöjd med en bil..

Snygg? den ser lite rally ut viket är mycket koolt!
sg
77
sg
340i xDrive -16
Stockholm
sg
77
sg
340i xDrive -16
Kan bara hålla med Pavel. Jag har tre barn och jag kör alla till skolan varje dag och kör 2,5-3k mil om året. Underbar kombo; snabb, ok komfort (bortsett från däckljud kanske), hyfsat diskret, får in 5 pers vid behov, relativt liten och smidig, går att köra sidledes.
Wi
17
Wibmag
M2 Competition -20
Snart blir det en till M135 i Falkenberg. Vit, 5-D, Xdrive, Adaptive M Suspension.
Beräknad leverans v.17-18. (Bilen tillverkades i förra veckan, att det ska behöva ta en månad att få hem den...)

ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Finns M135 som enbart bakhjulsdriven? Man blir sugen men jag vill inte ha x-drive
Grattis! :) Vad är det för spec på den?

går emot de flesta o tog 3 dörrars o bakhjulsdriven, tycker det e mer sportbil så och det är bara jag o tjejen som kommer ha den, valde mellan denna o Caymanen men blev denna tillslut.
färgen blev mineral grå metallic, tog all övrig utrustning förutom navigationspaketet.
läder dakota svart
drive comfort paket
siktpaket
automat sportväxellåda
m suspension
komfortöppning
sätesinställning elektrisk
xenon
harman kardon hörtalare
mm
har provkört den mycket o vet att det är en grymt bra bil, vilket också alla säger här, väntar på spänning tills den levereras.
Sthlm
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Hej,

Funderar på att skaffa mig en M135i. Mina egentliga enda krav är 5d, drive-comfort och sportautomat.

Anser ni att det adaptiva chassiet tillför mycket rent sportighetsmässigt eller är det mer att det kan vara mer komfortigt när man är på det humöret?

Ljudsystem, alla verkar ha HIFI minst? det är väl för att den ska kunna spela motorljudet i högtalarna utan att det låter för kasst? ;)

Något annat måste?
da
280
damaen
M135i xDrive
Adaptiva chassiet är främst för komforten.

Hifi är standard på alla M135i:or.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Riggs: Du funderade inte på en M235 när du ändå tog en 3-dörrars?
ri
45
richard88
BMW M135i Xdrive-14
Hej,

ny medlem här!

Jag hämtade min nya svarta M135 xrive i fredags. Måste säga att jag är riktigt nöjd, det som sticker ut mest är komforten. Specen är i princip maxxad med stora NAVI, tacklucka, adaptive M suspension, Harman/Kardon etc.

Det som gör mig mindre nöjd är den billiga plasten som är uppe på instrumentbrädan samt nere i dörrarna. Där borde BMW har hämtat lite inspiration från AUDI som är klanderfria på just inredning.

Har lite mods som jag tänkte göra: svart grill, M Performance Alcantara list samt *host* stänk skydd.
Märker att bilen håller sig hyfsat ren utom bakluckan och nedre fronten. Jag pratade med BMW idag och det sa att det inte fanns några och att man köpte på egen risk. Är det någon här som har erfarenhet?

Det vore även kul om det anordnades en liten träff där vi kan dela nörderiet och utbyta erfarenheter etc.

Hälsningar Richard
har aldrig gillat sedan bilar så den var aldrig aktuell, gillar halvkombin mer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.